Google zařízl deset neúspěšných produktů, je mezi nimi i loňská akvizice za 50 milionů dolarů

Google zhasíná život deseti dlouhodobě nepříliš úspěšných produktů, nalezneme mezi nimi i společnost Aardvark stojící za sociálním vyhledávačem vark.com, ten přitom Google loni vyšel na 50 milionů dolarů. Google podle všeho nyní soustředí veškeré své síly na veřejné spuštění sociální sítě Google+.

Ostatně není divu, Google+ je největší (běžící) projekt společnosti spuštěný v posledních dvou letech.

„Rychlý podzimní úklid,“ takto lakonicky okomentoval chystané změny Larry Page, CEO společnosti v telefonickém rozhovoru s vice presidentem společnosti, Alanem Eustacem. Vedle Aardvarku (Vark.com) budou ukončeny také projekty Desktop, Fast Flip (novinové výstřižky v Google News), Google Maps API for Flash (zde by nás skutečný důvod ale opravdu zajímal), Google Pack, Google Web Security, Image Labeler, Notebook, Sidewiki a sledované odkazy (Subscribed Links).

„Technologie se zdokonaluje, lidské potřeby mění, některé sázky vycházejí a ty ostaní upadnou v rychlé zapomnění. Jak Larry naznačil v našem společném ranním telefonátu, dnes nás v Google čeká velký podzimní úklid. Několik následujících měsíců tak budeme uzavírat neúspěšné produkty a ty které se osvědčily alespoň částečně naopak integrovat do našich dalších služeb,“ prohlásil Google senior vice president, Alan Eustace, ve svém posledním blogspotu na oficiálním firemním blogu.

„Také to znamená, že přesuneme hodně zdrojů do projektů s velkým uživatelským zásahem,“ dodal. Právě díky poslední větě se zaměstnanci Google zatím příliš neobávají propuštění, většina z nich předpokládá, že budou přesunuti na vývoj ambiciózního projektu Google+, ten v současnosti využívá již přes 20 milionů uživatelů. Ačkoli Google ještě stále neoznámil jeho veřejné spuštění, předpokládá se, že by k němu mělo dojít v první polovině příštího roku.

Není to ostatně letos poprvé, co firma uzavírá nějaký uživatesky již oblíbený projekt, naposled to byla v červenci experimentální služba Google Labs.

Max Ventilla, spoluzakladatel Aardvarku na svém blogu navrhl, aby se sociální vyhledávač stal součástí vyhledávání na Google+, zda li má šanci se svým návrhem uspět je ale ve hvězdách.

Služba Aardvark funguje jako „social search“, který uživateli umožňuje pokládat libovolné otázky. Ty jsou službou následně adresovány nejkompetentnějšímu členu sociální sítě, který dané problematice rozumí a poskytne adekvátní odpověď. Celý proces adresování dotazu kvalifikované osobě je přitom zcela automatický. Služba funguje na principu obsahové analýzy chování uživatele (analýzy oblastí jeho zájmu) a vyhodnocování jeho případných předchozích odpovědí. Uživatelům umožňuje zadávat své dotazy prostřednictvím webového formuláře, nebo pomocí e-mailu či twitteru.

Exit mobile version