Ministerstvo zahraničních věcí chce ušetřit za IT služby

Ministerstvo zahraničních věcí a Státní rostlinolékařská správa se rozhodly nevyužít nákupu dílčích IT služeb v rámci projektu Komunikační infrastruktury veřejné správy (KIVS) a vybrat si svého vlastního dodavatele na základně nejlepší nabídky.
Ministerstvo zahraničních věcí a Státní rostlinolékařská správa si nakonec ve výběrovém řízení na dodávku telekomunikačních služeb zvolily Dial Telecom. Vlastní „mini“ tendry obou institucí byly reakcí na opětovné potíže státu vypsat regulérní centralizovanou soutěž, která by nediskriminovala malé a střední dodavatele telekomunikačních řešení. Ti přitom zpravidla poskytují levnější služby než velké společnosti.

Díky zrušení centralizovaného tendru si mohou úřady svobodně zvolit dodavatele vlastních komunikačních řešení bez omezení, pouze na základě nejlepší nabídky. Odhadovaná úspora jsou údajně až dvě třetiny nákladů.

Dial Telecom přináší podrobnější čísla:

Ministerstvo zahraničních věcí

Státní rostlinolékařská správa

Jedná se pouze o úspory za dodávku dílčích služeb pro dvojici státních úřadů. Tomáš Strašák, obchodní ředitel a předseda představenstva Dial Telecomu, odhaduje, že celá státní sféra platí za telekomunikační služby až o půl miliardy korun ročně více, než by mohla, kdyby do vlastních tendrů na dodávku těchto služeb přizvala i menší poskytovatele.

Mezi další úřady, které se k odklonu od centralizovaných dodávek telekomunikačních řešení odhodlaly již loni, patří správce státní kasy ministerstvo financí nebo Český statistický úřad. Také tyto instituce dokázaly získat tržní ceny, které byly o 50 až 80 % výhodnější, než jim dříve zajišťovalo ministerstvo vnitra přes KIVS.

Exit mobile version