IBM a ambasáda vyvinuly virtuálního asistenta na pomoc Ukrajincům v ČR

Společnost IBM a ukrajinské velvyslanectví v ČR vyvinuly virtuálního asistenta E-konzul, který bude v ukrajinském jazyce poskytovat informace Ukrajincům v České republice. Chatbot jim bude pomáhat s otázkami souvisejícími se zřízením přechodného pobytu, získáním dokladů totožnosti, víz či zaměstnání, cestováním nebo notářskými službami. IBM to dnes uvedla v tiskové zprávě.

„Chatbot zjednoduší naši komunikaci s ukrajinskými občany, kteří potřebují konzulární pomoc v České republice,“ uvedl ukrajinský velvyslanec v ČR Jevhen Perebyjnis. Občané se na ambasádu obracejí třeba, když potřebují vystavit nový pas nebo zaregistrovat novorozené dítě. E-konzul je k dispozici na síti Telegram a chystá se jeho spuštění na webových stránkách a facebookovém profilu ambasády.

IBM ČR jedná s ukrajinským velvyslanectvím o rozšíření služeb například na Slovensko, do Polska, Rumunska a Maďarska. „Po nezbytném přizpůsobení kontextu a specifické situaci v jednotlivých zemích by měl být chatbot schopen zodpovědět všechny relevantní otázky uprchlíků i ve výše uvedených zemích,“ uvedla firma. Vývojáři společnosti IBM Česká republika vytvořili chatbota na bázi IBM Watson, což je produkt pro vývoj konverzačních asistentů.

„IBM Watson asistent využívá umělou inteligenci, aby firmám a institucím pomohl zabudovat konverzační rozhraní do aplikací, zařízení nebo kanálů, na které lidé spoléhají při získávání potřebných informací, uvedla generální ředitelka IBM ČR Zuzana Kocmaníková.

Česko vydalo od počátku války přes 266.000 speciálních víz lidem zasaženým ruskou invazí na Ukrajinu. Počet vydaných víz se v posledních dvou týdnech snižuje. Skutečný počet uprchlíků pobývajících v Česku je pravděpodobně vyšší. Už na počátku minulého týdne premiér Petr Fiala (ODS) uvedl, že jich je zhruba 300.000. Téměř polovinu tvoří děti, čtyři pětiny dospělých jsou ženy.

Exit mobile version