IBM: lidem nevadí sdílet s firmami osobní informace, ale očekávají za to výhody

Nová spotřebitelská studie IBM odhalila, že spotřebitelé jsou sice ochotní sdílet s firmami své osobní informace, ale výměnou za to očekávají hodnotné výhody.
Přes všechny bezpečnostní kauzy spojené se soukromím uživatelů ve srovnání s minulým rokem se zastoupení spotřebitelů, kteří jsou ochotní sdílet s prodejci současnou polohu skrze GPS, téměř zdvojnásobilo a dosáhlo 36 %. 32 % spotřebitelů je ochotno s obchodníky sdílet odkazy na své profily na sociálních sítích a 38 % by jim poskytlo své číslo na mobil.

Přestože naprostá většina prodejců uvádí jako svůj cíl omnichannel retailing (tedy prodej pomocí mobilních, online i tradičních obchodních kanálů k zajištění propojeného a osobního přístupu k zákazníkům), zákazníci sami o něj přímo nežádají. Jednoduše očekávají, že budou moci využít technologie ve všech oblastech života. Studie zjistila, že následující prvky jsou pro zákazníky nejdůležitější (v uvedeném pořadí):

  1. Konzistence cen napříč různými nákupními kanály.
  2. Možnost dopravit zákazníkovi domů zboží, které právě není skladem.
  3. Možnost sledování stavu objednávky.
  4. Konzistentní sortiment napříč různými nákupními kanály.
  5. Možnost vrátit zboží zakoupené online v prodejně.

Spotřebitelé čím dál více nakupují online. V roce 2013 84 % respondentů uvedlo, že provedli svůj poslední nákup (mimo potravin) v kamenném obchodě. V tomto roce se jejich počet snížil na 72 %. Překvapivě za tímto trendem nestojí „showrooming” – proces, kdy si spotřebitel zboží prohlédne v obchodě, ale nákup provede na internetu. Přestože takto postupovalo více respondentů než loni (8 % namísto loňských šesti), jen 30 % všech online nákupů vycházelo z showroomingu, což představuje oproti loňským 50 % výrazný pokles. 70 % online nákupů provedli nakupující, kteří směřovali přímo na web.

Průzkumu se zúčastnilo přes 30 000 spotřebitelů z celého světa.

Exit mobile version