IBM testuje augmented reality aplikaci pro chytřejší nakupování

IBM Research lab v izraelské Haifě představila zajímavou mobilní aplikaci pracující s rozšířenou realitou, slouží k pokročilému nakupování. V momentě, kdy opustí prostředí výzkumné laboratoře, měla by umožnit zákazníkům v kamenných obchodech skenovat zboží jednoduše při procházení mezi regály a získávat tak individualizované informace (včetně těch přímo od samotných uživatelů), doporučení nebo třeba slevové kupony.

Po vstupu do obchodu si bude moci každý aplikaci stáhnout na svůj chytrý telefon či tablet (podporované platformy zatím nebyly zveřejněny), zaregistrovat se a vytvořit si profil, v němž zadá informace, které chce zohlednit – od obsahu alergenních látek až po to, zda je obal výrobku biologicky rozložitelný. Když namíří kameru na svém mobilním zařízení na dané zboží, aplikace produkt okamžitě rozpozná a pomocí technologie rozšířené reality doplní snímek o digitální informace, jako například složení, cenu, hodnocení nebo aktuální slevy.

Zákazníci budou mít navíc možnost propojit aplikaci se sociálními sítěmi. Dozví se tak například, zda někdo z jejich přátel snímaný výrobek ohodnotil či okomentoval.

Při používání prototypu aplikace od IBM spotřebitel může například zadat, že hledá snídaňové cereálie s nízkým obsahem cukru, vysokým hodnocením zákazníků a navíc za akční cenu. Při přejetí polic s cereáliemi kamerou aplikace zvýrazní výrobky, které odpovídají zadaným parametrům, a kupujícímu nabídne jednodenní slevový kupon, aby ho motivovala k okamžité koupi.

Aplikace nabízí řešení palčivého obchodního problému, který spočívá v kontrastu mezi záplavou informací dostupných na Internetu a jejich omezeným množstvím v kamenných obchodech. Podle výzkumu společnosti Forrester Research nákupy v kamenných prodejnách tvoří stále ještě více než 92 % veškerého maloobchodního prodeje.

Maloobchodní prodejci si pomocí této aplikace budou moci vybudovat prodejní systém, v němž se spojí se zákazníky více individuálně, podobně, jako je tomu dnes na Internetu.

Exit mobile version