IBM v Praze otevírá pracoviště zaměřené na implementaci řešení umělé inteligence

Zdroj: Pixabay

V Praze nyní bude sídlit tým IBM Client Engineering soustředěný na řešení založená na umělé inteligenci (AI), který v rámci regionu CEE posílí pozici společnosti IBM jako světového lídra v oblasti AI, uvedla společnost IBM. Další dvě pracoviště IBM Client Engineering, ovšem s jiným zaměřením, budou souběžně spuštěna také ve Varšavě a v Moskvě. IBM Client Engineering přináší ucelený přístup k vývoji a nasazování řešení pro firemní zákazníky, o které se starají týmy složené z profesionálů různých specializací, od manažerů se zkušenostmi na poli agilního projektového řízení po odborníky na kybernetickou bezpečnost.
Podle analytiků z IBM Institute for Business Value (IBV) AI spolu s internetem věcí představuje technologii, do které budou české firmy v příštích třech letech investovat prioritně. Obě technologie totiž zařadilo 59 % dotázaných manažerů českých firem mezi hlavní priority. Podíl firem v regionu CEE, které ve studii IBV uvedly, že u nich dosáhlo nasazení AI nástrojů pokročilého stádia, se od roku 2019 více než ztrojnásobil. Česká republika je v zavádění umělé inteligence premiantem. Podle letošní studie Digital Economy and Society Index Evropské komise patří Česku v této kategorii první místo mezi členskými zeměmi EU, konkrétně u nás využívá AI již 40 % firem, což je nejvíce v Evropě (průměr je 25 %). Cílem Evropské komise je, aby v roce 2030 tuto technologii využívalo 75 % evropských firem.

Odvětvím, které vedle retailu investuje do AI největší měrou, je bankovnictví. Co se konkrétních případů užití týče, tak podle McKinsey patří mezi nejrozšířenější uplatnění AI automatizace kontaktních center pro zákazníky (22 %) a analytika těchto interakcí (17 %). Tuzemským příkladem je chatbot George (Česká spořitelna), který od prosince 2019 zpracoval téměř 80 tisíc klientských požadavků při více než 15 tisících interakcích měsíčně. Bez jakékoli pomoci člověka vyřeší například 93 % požadavků souvisejících s přihlášením, klientům ale dokáže zodpovědět také třeba nejčastější dotazy na téma splácení úvěrů. Řešení je založeno na architektuře IBM pro vytváření a škálování virtuálních asistentů na veřejném cloudu IBM.

Exit mobile version