IDC: IT musí řešit čím dál více business a méně technologie

Vrcholní pracovníci v oblasti IT se budou letos zaměřovat více na obchodní než na technologické strategie. V rámci své osobní agendy budou na základě výsledků průzkumu společnosti IDC „The CIO’s 2013 Agenda“ v roce 2013 klást důraz také na podporu informačních technologií, které představují hnací sílu pro inovace v podnikání, a na podporu technologií tam, kde má IT často vliv na rozhodování o budoucím směřování firmy.

Téměř tři čtvrtiny respondentů uvedly, že nejlepším způsobem, jak dosáhnout toho, aby se CIO mohli podílet na rozhodování a stali se součástí vyššího managementu, je úzká spolupráce s obchodními manažery při přiřazování priorit IT projektům. 56 % CIO považuje za důležité, aby bylo IT vedení organizačně součástí managementu, a 49 % souhlasí s tím, že vedoucí pracovníci podnikového IT musí znát obchodní procesy stejně dobře jako jejich kolegové na obchodních pozicích.

Pro letošní rok 2013 jsou nezbytnou součástí agendy CIO inovace. 56 % dotazovaných uvedlo, že často vyhledávají dodavatele, se kterými mohou spolupracovat na inovačních projektech, nadpoloviční většina z nich prosazuje názor, že inovace jsou nezbytnou součástí jakékoliv práce a 41 % IT profesionálů deleguje co největší část svých aktivit, aby se sami mohli soustředit na hledání nových příležitostí a na rozvoj inovativních služeb.

„Od IT manažerů se očekává, že se budou stále více zaměřovat na rozvoj inovací, nových produktů a služeb. Je pro ně nezbytné, aby se co nejvíce podíleli i na tvorbě obchodní strategie a díky tomu získávali kromě technických znalostí i obchodní dovednosti,“ říká Steven Frantzen, viceprezident společnosti IDC pro region Evropy, Blízkého východu a Afriky.

Více než polovina respondentů průzkumu uvedla, že v průběhu roku 2012 zaznamenala značný pokrok v plnění své osobní agendy. Ve srovnání s loňským rokem představuje největší oblast pokroku v Severní Americe sladění IT s obchodní činností. Naopak IT ředitelé v západní Evropě se domnívají, že by se v této oblasti dal současný stav ještě zlepšit. Regionální rozdíly jsou patrné také v názoru na zaměření firemního IT na zlepšení porozumění požadavkům zákazníků a na efektivnější získávání IT talentů. Tyto oblasti jsou nyní větší prioritou pro americké IT ředitele než pro evropské.

Exit mobile version