IDC: Marketing a IT se stále více prolínají

Nové trendy v používání informačních technologií se stávají stále důležitější součástí marketingové strategie firem, vyplývá to z aktuálních dat analytické společnosti IDC.

Podle IDC se jedná o poněkud dvousečnou zbraň: rozvoj mobilních platforem a sociálních sítí umožňuje podnikům na jedné straně získat velké množství informací o cílové skupině, využít nových forem komunikace se zákazníky a lépe tak zacílit svou strategii, ale zároveň dává spotřebitelům do rukou silný nástroj, jak ovlivnit rozhodování firem a jejich reputaci.

Častější využívání nových technologií při realizaci marketingových strategií se promítá i do vzájemné spolupráce mezi marketingovými a IT odděleními jednotlivých organizací. V posledních letech například výrazně vzrostly výdaje marketingových oddělení na nová IT řešení. Zvyšující se důraz na mobilní či internetovou komunikaci se zákazníkem způsobuje, že se práce mezi marketingem a IT začíná výrazně prolínat.

„Zatímco v minulosti byly v mnoha firmách právě vztahy mezi marketingem a IT velmi často na bodu mrazu, v posledních letech můžeme pozorovat, že dochází k vzájemnému sblížení a větší spolupráci obou oddělení,“ říká Dalibor Šidlo, Country Manager společnosti IDC pro Českou republiku a Slovensko.

Například v oblasti ICT mohou dodavatelské firmy cílit na profesionály ze zvolené oblasti, kteří tvoří většinovou základnu pravidelných odběratelů. Je však nutné správně vybrat typ média podle obsahu, který chceme sdělit. V případě Facebooku se například osvědčuje klást důraz na střídání typů příspěvků.

„V dnešní době je naprostou samozřejmostí využívání kanálu YouTube, kde lze živě vysílat například přednášky ze summitů, představování nových produktů či návodů na obsluhu. Twitter je svojí podstatou mimořádně rychlá sociální síť. Online „zpravodajství“ ze summitů doplňují opět „šťavnaté“ tweety o situacích přenositelných na běžného uživatele internetu. Prostřednictvím Google+ je pak možné vytvoření okruhů profesně spřízněných uživatelů, sdílení „jejich obsahu“, tvorba komunit, které budou dále debatovat. Je však nutné si uvědomit, že využívání těchto médií pro marketingové potřeby firem představuje i bezpečnostní rizika, kde nezastupitelnou roli hraje právě IT oddělení,” uzavírá Šidlo.

Exit mobile version