IDC: poptávka po tabletech i nadále klesá

Analytická společnost IDC zveřejnila nové statistiky, podle kterých se ve druhém čtvrtletí tohoto roku prodalo o 4 % méně tabletů, než před rokem.

Zatímco ve druhém čtvrtletí roku 2014 se globálně prodalo 48 milionů kusů tabletů, letos to bylo pouze 44,7 milionů kusů. Poklesl se znatelně dotkl i lídra na trhu, firmy Apple, který prodal 10,9 milionů kusů iPadů. To je o téměř 18 procentních bodů méně, než před rokem. I tak však Apple stále ovládá čtvrtinu trhu. Druhý největší výrobce tabletů na světě, společnost Samsung, ve druhém čtvrtletí prodal 7,6 milionů kusů tabletů, což je o 12 % méně, než před rokem. Samsung ovládá 17 % trhu s tablety.

Třetí skončilo s 5,7% podílem na trhu Lenovo, kterému se naopak v meziročním srovnání podařilo prodat o 6,8 % tabletů více, a to 2,5 milionů kusů. Na čtvrté příčce se pak umístily firmy Huawei a LG Electronics, jimž se podařilo shodně prodat 1,6 milionů kusů tabletů. Zatímco Huawei má 3,7% podíl na trhu, LG Electronics ovládá 3,6 % trhu s tablety. Nutno podotknout, že obě firmy v meziročním srovnání zaznamenaly raketový nárůst – zatímco pročet prodaných tabletů Huawei vzrostl o 103,6 %, u LG Electronics to bylo dokonce o 246,6 %.

Exit mobile version