IDC: Tablety jsou letos zatím spíše propadák

Hlavnímu loňskému marketingovému hitu na poli spotřební černé elektroniky se nedaří zdaleka tolik, jak udávaly prognózy Gartneru a IDC. První kvartál přinesl spíše rozpaky, informuje o tom ve své zprávě o prodejích tabletů za Q1 právě agentura IDC.

Amazon Kindle Fire

V závěru loňského roku, což je tradičně nejsilnější období, se prodalo 28,2 milionů kusů přístrojů. V první kvartálu roku 2112 ale byl počet prodaných tabletů pouze 17,4 milionu kusů. To je sice téměř o deset milionů více, než počátkem koňského roku, ale zato hluboko pod odhady.

Obecně letos prodeje drží nad vodou zejména iPad, v součtu všech tří generací přístroje se jich za Q1 podařilo udat 11,8 milionu kusů. Tablet od Apple si tak oproti závěru roku zvýšil podíl z 54,7 % na 68 %.

Naopak nejvíce se propadl Amazon s přístrojem Kindle Fire. Ten se z téměř osmnácti procent dostal na 4 % a klesl tak z pozice dvojky na třetí místo v celkových prodejích. Na jeho pozic se pak bez valné zásluhy vrátil Samsung, čtvrté místo obsadilo Lenovo a za ním se ocitl Barnes & Noble.

Exit mobile version