IDC: Většina bank nemá vypracovanou strategii digitální transformace

Pouze jedna z pěti bank zavedla pozici digitálního ředitele (Chief Digital Officer – CDO).
Studie s názvem „Banka připravená na digitalizaci“ provedená IDC Financial Insights na objednávku společnost SAP, se zúčastnilo 250 korporátních i retailových bank v regionu EMEA (Evropa, Blízký východ, Afrika).

Výsledky studie ukazují, že digitální transformace se v bankách často odehrává pouze na úrovni front office, což limituje možnosti bank těžit z výhod digitální transformace na organizační úrovni včetně snížení provozních nákladů.

Pouze jedna z pěti bank (21 %) má pozici „digitálního ředitele“ (Chief Digital Officer – CDO). Do roku 2020 bude mít podle IDC pozici CDO nebo lídra, který bude zodpovědný za digitální transformaci, každá druhá banka.

Studie ukázala pozitivní vztah mezi brzkým zapojením IT a úspěšnou digitální transformací – 57 % projektů, kde bylo IT zapojeno v prvních fázích, bylo plně úspěšných a splnilo všechny cíle.
Podle 40 % respondentů je digitální transformace iniciativou pouze na úrovni front office a jejím hlavním cílem je vylepšit zákaznickou zkušenost.
Pouze každá pátá banka zahrnula do své digitální transformace změnu infrastruktury.

„Banky v regionu EMEA poskytují zákazníkům prostřednictvím projektů zaměřených na digitální transformaci přidanou hodnotu, ale určitě jde udělat ještě víc. Propojení front office a back office a vytvoření celkového přístupu k digitální transformaci by bankám umožnilo dále rozvíjet jejich služby. Banky si musí uvědomit, že nejde jen o změny v oblasti mobilních zařízení, ale také o transformaci na úrovni vedení firmy, jejího provozního modelu, získávání a zpracování informací a náboru zaměstnanců,“ komentuje výsledky studie Zdeněk Panec, specialista na oblast bankovnictví v SAP ČR.

Exit mobile version