Internet bourá stereotypy mezi muži a ženami

Muži se díky technologiím významně osmělují v online komunikaci a častěji se dělí o své emoce, myšlenky a názory, zatímco ženy jim naslouchají. V roce 2002 trávili uživatelé na internetu v průměru 46 minut denně, dnes to jsou čtyři hodiny, vyplynulo to z aktuálního průzkumu společnosti Intel.

Internet (©iStockphoto.com)

Ten prokázal, jak moc mužům přirostly k srdci mobilní technologie podporující připojení k internetu. Muži jsou díky nim stále aktivnější v online komunikaci.

Díky pokroku v informačních technologiích za poslední desetiletí mohou muži neutralizovat vrozené rozdíly ve stylu komunikace ve srovnání se slabším pohlavím a plnohodnotněji rozvíjet své emoce v interakci s ostatními. Podle zprávy společnosti Intel, jež mapuje nedávný vývoj komunikace, mělo zavedení nových technologií za následek to, že muži nyní konkurují ženám „Venušankám“ v roli primárních komunikátorů.

Richard Wiseman, profesor psychologie na University of Hertfordshire, říká: „Řada mužů váhá, když se má podělit o své myšlenky a názory v přímém rozhovoru tváří v tvář. Nárůst počtu zařízení a nástrojů pro online komunikaci se může v tomto ohledu jevit jako osvobozující, protože muži teď mají více příležitostí si naplánovat, co budou chtít sdělit.”

Během posledních dvou desetiletí jsme byli svědky nástupu různých klíčových technologií, které sehrály významnou roli v proměně mužské komunikace. E-maily, video konferenční hovory, textové zprávy, sociální sítě a tweety, to vše nám poskytlo více nástrojů a metod, jimiž se můžeme vyjadřovat (slova, obraz, video) a které jsme předtím k dispozici neměli. Právě to výrazně změnilo způsoby naší každodenní komunikace.

Online činností číslo jedna je v Evropě posílání e-mailů. Podle společnosti Intel jí využívá 95 procent uživatelů. Její průzkum dále ukázal, že muži využívají internet k široké škále úkolů, nicméně nejčastěji k online komunikaci prostřednictvím sociálních sítí. Vedle toho píší recenze na produkty a služby, mají svůj vlastní blog či webovou stránku. Muži tyto nástroje vnímají jako způsob, jak oslovit všechny, kteří jsou ochotni naslouchat. Internet je pro ně rozšířením jejich identity, platforma, na které mohou budovat svou značku.

Exit mobile version