• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Internetová reklama loni vzrostla o pětinu na 34,37 miliardy Kč

ČTK
20. 2. 2020
| Zprávičky

Největší část inzertních výdajů připadlo loni na celoplošnou (display) reklamu. Druhou nejpoužívanější formou reklamy je reklama ve vyhledávání.

Objem internetové inzerce loni vzrostl o pětinu na rekordních 34,37 miliardy korun. Na nárůstu se nejvíce podílela celoplošná reklama a reklama ve vyhledávání. V celkových reklamních výdajích připadá na online reklamu 27,5 procenta, čímž si od roku 2016 drží druhé místo za televizní reklamou. Vyplývá to z údajů společnosti Median pro Sdružení pro internetovou reklamu.

Pro letošní rok je odhadovaný 11procentní růst internetové inzerce, což by znamenalo investice za 38,1 miliardy korun. Za posledních pět let by se tak objem internetové reklamy zdvojnásobil.

Největší část inzertních výdajů, 24,2 miliardy v ceníkových cenách, připadlo loni na celoplošnou (display) reklamu. Druhou nejpoužívanější formou reklamy je reklama ve vyhledávání, do které investovali inzerenti devět miliard v reálných cenách. Pro katalogové zápisy a řádkovou inzerci média deklarovala tržby 1,15 miliardy Kč.

Z celkové display reklamy tvořila videoreklama 29procentní podíl, meziročně vzrostla o 37 procent a pro rok 2020 je u ní odhadovaný 11procentní růst. Nativní reklama, tedy reklama která graficky a kontextem splývá s okolním obsahem, tvořila 11procentní podíl, pro rok 2020 je u ní odhadován 12procentní růst. Podíl mobilní reklamy z celkové display reklamy byl 34 procent, meziročně vzrostla o 39 procent a pro rok 2020 je u ní odhadován 13procentní růst.

Programaticky obchodovaná reklama, která se týká prostoru v reklamních obsahových sítích a RTB způsobu prodeje, kde vyhrává inzerent s nejvyšší nabídkou, dohromady tvořila 64procentní podíl z display reklamy a meziročně vrostla o 25 procent.

Nejsilnějším mediatypem zůstává podle monitoringu reklamních investic Nielsen Admosphere televize s 57,4 miliardy Kč a podílem 46 procent. Tisková inzerce dosáhla loni 19,8 miliardy Kč a má podíl 15,8 procenta. Reklama v rádiu dosáhla 7,9 miliardy Kč (6,3 procenta) a venkovní reklama utržila 5,4 miliardy Kč (4,3 procenta).

Rubriky: České ITEkomerceInternet

Související příspěvky

GFI Software představuje MyPersonas, digitální AI klon klíčových firemních pracovníků
Články

GFI Software představuje MyPersonas, digitální AI klon klíčových firemních pracovníků

24. 11. 2025
Tiskové zprávy

Optici pomáhají vytvořit stavební kámen evropského kvantového internetu

24. 11. 2025
Zprávičky

EK schválila státní pomoc 450 milionů eur na rozšíření výroby firmy onsemi v ČR

21. 11. 2025
Zprávičky

Meta vyhrála soudní spor o převzetí služeb Instagram a WhatsApp

20. 11. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Pojišťovny se snaží stáhnout z krytí rizik spojených s AI

ČTK
24. 11. 2025

Některé pojišťovny se začínají stahovat z pojišťování rizik spojených s umělou inteligencí (AI). Rostou

AI podle ruského bankéře může poskytnout vliv srovnatelný s jadernými zbraněmi

ČTK
24. 11. 2025

Země, které si dokážou vybudovat vedoucí pozici v oblasti umělé inteligence (AI), získají díky

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Apple se čím dál intenzivněji připravuje na odchod svého šéfa

ČTK
24. 11. 2025

Americký technologický gigant Apple se čím dál intenzivněji připravuje na odchod svého výkonného ředitele

Xiaomi zvýšila zisk i tržby, čeká další růst cen smartphonů

ČTK
22. 11. 2025

Čínská technologická společnost Xiaomi, která je třetím největším výrobcem chytrých telefonů na světě, vykázala

EK schválila státní pomoc 450 milionů eur na rozšíření výroby firmy onsemi v ČR

ČTK
21. 11. 2025

Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur

Google otevřel na Tchaj-wanu největší infrastrukturní centrum pro AI mimo USA

ČTK
21. 11. 2025

Americká internetová společnost Google z technologické skupiny Alphabet dnes v tchajwanské metropoli Tchaj-peji otevřela

Výrobci počítačů Lenovo klesl čtvrtletní zisk o pět procent, tržby byly rekordní

ČTK
21. 11. 2025

Čínské společnosti Lenovo, která je největším výrobcem počítačů na světě, ve druhém finančním čtvrtletí

Meta vyhrála soudní spor o převzetí služeb Instagram a WhatsApp

ČTK
20. 11. 2025

Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram

Tiskové zprávy

Optici pomáhají vytvořit stavební kámen evropského kvantového internetu

MPO: Největší investice v historii Česka

Hlavní sezóna kyberzločinců začala: na co si dát v souvislosti s Black Friday a předvánočními online nákupy pozor?

HP Work Relationship Index 2025 ukazuje historické minimum naplnění v práci

Evropská komise zveřejnila zjednodušení digitální legislativy

Red Hat rozšiřuje podporu AI akcelerátorů pro rychlejší nasazování umělé inteligence

Zpráva dne

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Redakce
15. 10. 2025

Halloween je tady a s ním i strašidelné ceny za software! Tak neváhejte a...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Neocloudy – nové slovo, prudký růst?

Pavel Houser
24. 11. 2025

Opět se vše točí kolem GPU a AI. Poskytovatelé cloudových služeb nového typu („neoclouds“) mají v...

Slovník

CPP

Handover

SMS centrumSMS centrumSMS centrum

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.