Inzerenti začínají bojovat proti klikacím podvodům

Čím dál větší počet amerických firem včetně známých jmen jako MillerCoors nebo AIG začíná bojovat proti podvodům s online reklamami, když požadují důkazy o tom, že jejich reklamy viděli reální lidé.

Americké firmy reagují na zprávu organizace Association of National Advertisers (ANA), která v prosinci minulého roku vydala zprávu, podle níž firmy na tzv. klikacích podvodech ročně ztratí 6,3 miliard dolarů. Představitelé společnostní tak v čím dál větší míře začínají do reklamních smluv vkládat ustanovení, podle kterého firmy zaplatí za online reklamy pouze tehdy, když dostanou důkaz o tom, že na ně klikali reální lidé. Typický klikací podvod probíhá tak, že hackeři infikují počítače pomocí škodlivých červů a následně na dálku z těchto zařízení přistupují na různé webové stránky, kde klikají na reklamy.

Podle studie, která zkoumala reklamy 36 velkých firem včetně AIG a MillerCoors ANA, roboti shlédli téměř čtvrtinu všech online reklam ve videích a jedenáct procent bannerových reklam. I když se o klikacích podvodech ví již několik let, firmy proti nim začaly podle agentury Reuters bojovat až nyní po vydání studie. „V současné době píšeme do všech smluv, že naši klienti trvají na tom, aby minimálně 95 % provozu na dané webové stránce pocházelo od reálných uživatelů,“ uvedl Barry Lowenthal z firmy The Media Kitchen, mezi jejíž klienty patří například společnost Victoria´s Secret. „Očekáváme, že do konce tohoto roku bude mít tyto klauzule ve svých smlouvách každá velká agentura a každý velký inzerent.

Exit mobile version