Jak se lidé dostávají na e-shop? Sociální sítě propadly

Češi jsou v on-line nakupování pod evropským průměrem, ženy nakupují víc než muži.
Podle nejnovějšího celoevropského průzkumu společnosti DPDgroup tvoří v České republice podíl on-line nákupů 8,4 % z celkových nákupů, což je pod evropským průměrem (9,6 %). Častěji nakupují ženy než muži a to v poměru 60 ku 40.

V tuzemských e-shopech se nejvíce nakupují produkty z kategorie zdraví / krása (63 %), móda (62 %) a volný čas (52 %). Následují knihy (49 %), elektronika (45 %), léky (45 %), boty (40 %), hračky (38 %), bílé domácí spotřebiče (35 %) a sportovní zboží (29 %). Tři nejčastější kategorie online nákupů v Evropě jsou móda (63 %), knihy (56 %) a boty (56 %).

Pouze 5 % respondentů uvedlo, že se opakovaně vrací do jednoho e-shopu, spíše vyhledávají nejlepší cenu a navštěvují jich proto více pro porovnání (20 %). 75 % lidí je loajálních k určitým e-shopům, rádi však zkouší i nové. Přímo na stránku e-shopu jde a nakoupí 49 % zákazníků, 22 % využije internetový vyhledávač, 21 % cenový srovnávač a pouze 3 % hledají zboží na sociálních sítích. Nejčastěji Češi využívají k nákupům na internetu notebook (73 %), stolní počítač (52 %) a chytrý telefon (35 %), nejméně pak tablet (16 %).

V západní Evropě má nejvyšší podíl on-line nákupů Německo (11,5 %), Velká Británie (11 %) a Rakousko (10 %), nejméně Belgie (7,6 %) a Portugalsko (6,6 %). Z hlediska východní Evropy je Česká republika na třetím místě (8,4 %) hned po Polsku (10,2 %) a Rumunsku (8,9 %). Nejnižší podíl připadá na Chorvatsko (6 %) a Maďarsko (6,6 %).

Většina respondentů nakupuje online více než pět let (69 %). Na internetu nakupují více lidé s nižšími příjmy (67 %), než s vyššími (33 %).

Exit mobile version