Jen desetina SMB firem těží z digitální transformace

Studie IDC a SAP ukázala, že čtyři z pěti SMB firem vidí v digitální transformaci značné výhody včetně nárůstu prodeje, snížení nákladů, jednoduššího přístupu k informacím, lepšího zákaznického servisu a zvýšené produktivity. I přesto je z těchto benefitů zatím schopna plně těžit pouze necelá desetina z nich.

V lednu 2016 používaly dotázané firmy v průměru 3,8 řešení, v lednu 2017 vzrostlo toto číslo na 4,8. Největší nárůst zaznamenala řešení v oblasti internetu věcí a propojení senzorů s obchodními systémy (15% nárůst – 23 % v lednu 2016, 38 % v lednu 2017) či e-commerce (13% nárůst – 38 % v lednu 2016, 51 % v lednu 2017).

Pouze 8 % dotázaných firem v lednu 2017 uvedlo, že už digitální transformaci plně integrovalo, 27 % je na dobré cestě ve využívání technologií a následování digitální ekonomiky, 30 % je v rané fázi a uznává, že je ještě čeká hodně práce, 22 % s procesem momentálně začíná a 13 % uvádí, že zatím neudělalo žádné nebo velmi minimální kroky.

V porovnání se situací před rokem (leden 2016), kdy 43 % firem uvedlo, že digitální transformaci plně integrovalo (10 %) nebo je na dobré cestě (33 %), je na počátku roku 2017 stejného názoru pouze 35 %, tedy o 8 % firem méně. Podle IDC je to výsledek realističtějšího pohledu a schopnosti zhodnocení, kde se firma nachází.

Střední firmy s 500 – 999 zaměstnanci častěji zaujímají dlouhodobý přístup než menší firmy. Téměř polovina (46,5 %) je přesvědčena, že aktivní účast v digitální ekonomice bude v dalších třech až pěti letech klíčová pro jejich přežití. Pouze třetina menších firem má stejný přístup.

Se zahájením digitální transformace patří mezi první nasazovaná řešení aplikace podporující firemní spolupráci a řešení v oblasti řízení vztahu se zákazníky (CRM) či e-commerce. Jedna ze tří dotázaných firem preferuje v tomto případě využití cloudu před on-premise.

Více než polovina menších firem a tři čtvrtiny středních firem používá alespoň jednu cloudovou aplikaci. Využití cloudu zjednodušilo menším firmám digitální transformaci, některé uvádějí, že nasazení prvního řešení bylo jednodušší, než čekali.

Téměř tři čtvrtiny firem (73 %), které se rozhodly pro digitalizaci, uvedly, že byla jejich očekávání spojená s investicemi do technologií naplněna nebo překonána. Např. 86 % firem uvedlo jako benefit jednoduchý přístup k informacím, 81 % větší flexibilitu pro zaměstnance, 78 % zlepšení pracovní produktivity i zákaznického servisu, 74 % nárůst tržeb a 72 % zvýšení loajality zákazníků.

Studie se zúčastnilo více než 3 900 menších a středních firem ze 13 zemí (Austrálie, Brazílie, Čína, Francie, Německo, Indie, Japonsko, Korea, Mexiko, Singapur, Jihoafrická republika, Velká Británie, Spojené státy americké) a z nejrůznějších průmyslových oblastí včetně výroby, maloobchodu, zdravotnictví, finančního a veřejného sektoru.

Exit mobile version