Komerční navigace v automobilech mají na mále, Google Mapy integrované v dalších vozech

Mobilní turn-by-turn navigace v Google Mapách dosáhla od svého spuštění v roce 2011 již poměrně slušné úrovně a může v lecčems konkurovat komerčním řešením. To je příčinou zajímavého fenoménu, kdy automobilky, které čelí krizi a hledají možnosti další optimalizace nákladů, opouštějí od drahých licencí a integrují i v luxusních vozech právě navigaci od Google.

Včera takovýto krok oznámily dvě na českém trhu poměrně dobře etablované značky asijské značky –
Hyundai a Kia. Hyundai zavede Google navigaci v rámci Google Map do svého řidičského info-systému Blue Link, Kia integruje navigaci do nové generace UVO eServices.

Prvním vozem s integrovanou navigací zdarma bude model 2014 Kia Sorento (uveden bude v prvním nebo druhém kvartálu tohoto roku), vedle navigace poskytují Google mapy výhodu v komplexnosti řešení. Podporováno tak bude například vyhledávání a zasílání lokalit a tras přímo z webu (aplikace Google Send-to-Car) či režim satelitních map, Google Earth (základní verze, tedy nikoli Pro) a Street View.

Dnes používá řešení od Google ve svých vozech například Audi (model A7), Mercedes-Benz či Tesla Motor.

Exit mobile version