Konica Minolta zvýšila tržby a zisk

Obrat divize IT služeb Konica Minolta meziročně vzrostl o 10 %
Společnost plánuje nábor nových zaměstnanců i rozšíření obchodní sítě.
Vůbec poprvé překročil zisk po zdanění Konica Minolta v ČR stomilionovou hranici. Meziročně vzrostl o 4 % na 103 miliony korun. Rekordní byly rovněž tržby společnosti, které se zvýšily o 5 % na 1,8 miliardy korun. Klíčovým faktorem se stala úspěšná realizace zakázek souvisejících se zjednodušením práce s dokumenty pro velké zákazníky jako Ahold, Allianz nebo Porsche.

„Loňský rok potvrdil správnost našeho rozhodnutí více se zaměřit na dokumentové služby. Ty pomáhají zákazníkům k úspoře času i finančních nákladů, ale také k větší bezpečnosti informací a dat. Za jednu ze zásadních událostí minulého roku považuji rovněž vstup Konica Minolta v ČR do segmentu průmyslového tisku,“ uvedl Pavel Čurda, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Pokračovali jsme také v rozšiřování nabídky IT služeb, v jejichž rozvoji vidíme obrovské možnosti pro náš další růst.“

V oblasti IT služeb se české zastoupení stalo nejúspěšnější ze všech zemí Konica Minolta regionu střední a východní Evropy. Tržby tohoto segmentu za loňský rok v ČR dosáhly 198 milionů korun, což představuje 10procentní nárůst v porovnání s rokem 2015. Částkou 80 milionů korun, a tedy meziročním růstem o 60 %, se na tomto výsledku nejvíce podílel prodej produktů spojených se správou firemních procesů a s oběhem digitalizovaných dokumentů. „Počet zákazníků, který o tyto služby projevil zájem, se v loňském roce téměř zdvojnásobil. V současnosti pomáháme s dokumenty téměř 200 firmám či subjektům veřejné správy,“ řekl Pavel Štěpán, obchodní ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech.

Oblasti IT služeb se dnes v Konica Minolta věnuje již více než polovina z celkového počtu 600 zaměstnanců v ČR. Cílem společnosti je rozšíření nabídky služeb outsourcingu IT zákazníkům a rychlejší zavádění inovativních produktů. Konica Minolta rovněž počítá s rozšířením obchodní sítě pro podporu prodeje nástrojů k řízení podnikových procesů na platformě K2 blackpearl. „Růst poptávky po inovativních produktech z oblasti IT služeb očekáváme nejen v souvislosti s přechodem klientů na bezpapírové kanceláře, ale i díky vlivu legislativních změn. Zaměřit se chceme zejména na možnosti efektivní kombinace cloudových nástrojů s IT zákazníka, zjednodušení správy informačních technologií a zachování maximální kontroly nad umístěním firemních dat. Tyto funkce zákazníkům nabídne nová platforma Workplace Hub, kterou na český trh uvedeme koncem roku 2017,“ říká P. Čurda.

Na výsledném obratu společnosti se téměř z jedné čtvrtiny podílel nepřímý prodej přes síť partnerů.

Exit mobile version