Kontroly v e-shopech prokázaly opakující se nedostatky

Česká obchodní inspekce uložila v roce 2018 e-shopům celkem 1 031 pokut v hodnotě 8 563 000 Kč.
Česká obchodní inspekce se při kontrolách zaměřuje především na ty e-shopy, které v rámci svého průzkumu nebo na základě informací třetích osob vyhodnotí jako potenciálně závadové. V průběhu roku 2018 provedla 992 kontrol v e-shopech a porušení právních předpisů zjistila v 851 případech.

“Nedostatky v kontrolovaných internetových obchodech se opakují. Prodejci obvykle neinformují spotřebitele o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, možnosti zboží reklamovat nebo používají klamavé obchodní praktiky. Zkušenosti z kontrol dále ukazují, že převážná část kontraktů se stále více přesouvá do sféry sociálních sítí. Tomuto trendu bude ČOI věnovat náležitou pozornost i v tomto roce,“ říká ke kontrolám e-shopů ředitel ČOI Mojmír Bezecný.

Porušení obecně závazných právních předpisů zjistila při 851 kontrolách, což představuje 85,8 %. Česká obchodní inspekce uložila v roce 2018 za výše uvedené nedostatky celkem 1 031 pokut v hodnotě 8 563 000 Kč.

Nejvyšší pokuta, ve výši 400 000 Kč, byla uložena švýcarské společnosti HMK GmbH, která provozuje internetový obchod www.mincovni-obchod.cz. Společnost na svých webových stránkách mj. používala agresivní a klamavé obchodní praktiky. Například informovala spotřebitele, že kámen, který je umístěn na pamětní minci, je tzv. český granát, i když se nejednalo o český granát. Dále společnost zasílala spotřebitelům nevyžádané zásilky.

Další pokuta, ve výši 150 000 Kč, byla uložena společnosti Alza.cz a.s. za nekalé obchodní praktiky, kdy například spotřebiteli při nákupu přidala do košíku zboží, které si neobjednal, ani nepožadoval.

Exit mobile version