Letos byl až každý druhý vánoční e-mail spam

Ačkoli údajně globální počet spamu prý klesá, během letošních vánočních svátků jejich počet naopak dramaticky narostl. Aktuální studie společností AutoCont, Fortinet a Skyvera ukázala, že téměř každý druhý e-mail je spam. Nejvíce zamořeny jsou firmy a instituce z oblasti průmyslu, vzdělávání a také veřejný sektor.

„Spam je nevyžádané sdělení, které plní e-mailové schránky. V předmětu mailu bývá nejčastěji označení: jsi online?, Re: Windows 7, Moje nové obrázky, Ahoj zlato. Spamy se týkají ze čtyřiceti sedmi procent oblasti farmacie, ze čtrnácti a půl procenta pohlavního styku a sexu a z deseti a půl procenta pracovních nabídek,“ popisuje výsledky studie Milan Chromý, jeden z předních expertů na IT zabezpečení ze společnosti AutoCont.

Studie dále ukazuje, že v letošním roce mezi červnem a červencem narostl počet spamů na 77,8 %, což v přepočtu znamená, že každý 1,29tý e-mail je spam. Nejvíce jsou zamořovány firmy pracující v průmyslových odvětvích (80,7 %), dále ve vzdělávání (80,3 %), chemickém a farmaceutickém průmyslu (77,8 %), v IT (77,8 %), veřejném sektoru (77 %) a financích (77 %).

Počet napadených telefonů a počítačů vzrostl o 22 %
V tomto roce výrazně vzrostl počet napadených telefonů a počítačů malwarem (nebezpečný kód). Nárůst oproti loňskému roku je o 22 %. Během jednoho čtvrtletí přibylo šest milionů unikátních vzorků malwaru. Na konci roku jich tak bude sedmdesát pět milionů.

„Z hlediska nabourání a zneužití je nejnáchylnější systém Android. Nejvíce ohrožené jsou aplikace Adobe oproti Microsoftu. Rozdíl mezi počtem napadených produktů je jedna ku čtrnácti tisícům,“ vysvětluje Milan Chromý z AutoContu.

Stoupá počet novoročních přání a také spamů
Během Vánoc a ke konci roku výrazně stoupají počty odeslaných SMS a e-mailů s vánočním a novoročním přáním. Stejně tak se navyšuje počet spamů, které uživatele obtěžuje a zapleveluje jim schránky i telefony.

Oblasti, kterých se spam nejčastěji týká:

  1. Farmacie 47 %
  2. Pohlavní styk, rande 14,5 %
  3. Práce, nabídky 10,5 %
  4. Hodinky, šperky 7,5 %
  5. Nevyžádané dopisy 7,5 %
  6. Kasina, hráčství 3,5 %
  7. Diplomy, vzdělání 2,5 %
  8. Ostatní 2 %
Exit mobile version