Letošní Tour de France obohatí strojové učení

Prediktivní analýzy dokážou určit pravděpodobnost různých závodních scénářů, například jestli peloton dojede jezdce v úniku.
Amaury Sport Organisation (A.S.O.), pořadatelé Tour de France, a Dimension Data, oficiální technologický partner Tour de France, oznámili záměr nasadit yde technologie strojového učení.

Závod začíná v sobotu 1. července v Düsseldorfu a končí na Champs-Élysées v Paříži 23. července.

Tento rok použila společnost Dimension Data platformu pro analýzu dat, kterou vyvinula společně s organizací A.S.O. Ta kombinuje strojové učení s algoritmy, zahrnujícími aktuální (živá) i historická data o závodech. Fanoušci yřejmě např. ocení možnost nahlížet do profilů jednotlivých jezdců, což jim umožní lépe porozumět okolnostem, v nichž závodníci podávají svůj nejlepší výkon.

A.S.O. a Dimension Data v rámci nového pilotního projektu pro letošní ročník zkoumají roli prediktivních analytických technologií. Ty dokážou určit pravděpodobnost různých závodních scénářů, například jestli peloton v určitých fázích etapy dojede jezdce v úniku.

Základem živého sledování a řešení datové analýzy budou GPS transpondéry, které jsou nainstalovány pod sedadlem každého kola. Údaje shromážděné z těchto transpondérů se poté zkombinují s externími údaji o sklonu trati a převládajících povětrnostních podmínkách, což umožňuje získat další poznatky, jako je aktuální rychlost nebo pozice jednotlivých jezdců, vzdálenosti mezi nimi a složení skupin v závodě. Letos bude technologické řešení tvořit a analyzovat přes 3 miliardy telemetrických dat v průběhu 21 etap závodu.

Vylepšené řešení pro Tour de France využívá cloudové virtualizované datové centrum, které nabízí lepší škálovatelnost a jednodušší správu.

Data o Tour de France

198 jezdců v 22 družstvech vygeneruje více než 150 milionů geografických a environmentálních dat na trati dlouhé 3 540 km.

V roce 2016 byl závod Tour de France sledován živě prostřednictvím webu racecenter.letour.fr, který zvládal zobrazit až 2 000 stránek za sekundu, zatímco v letošním roce byla kapacita webu posílena až na 25 000 zobrazení za sekundu.

Kybernetická bezpečnost je pro organizátory Tour de France prioritou. Během závodu v roce 2016 zaznamenal cloudový bezpečnostní systém od Dimension Data celkem 1 409 769 podezřelých pokusů o přístup, které byly zablokovány.

Exit mobile version