LinkedIn aktivně používá jen každý desátý student

Vyplývá to alespoň z průzkumu Hays Czech Republic, který společnost provedla v březnu v rámci dvou největších studentských pracovních veletrhů.

Během diskuzí se studenty vyšlo najevo, že pouze každý desátý student má založen profil na profesní sociální síti LinkedIn, jedním z důvodů je, že o síti nikdy neslyšeli. Tento úvod přiznalo 16 % studentů, většinou bakalářského studia.

Dalším důvodem je, že studenti vnímají vytovoření profilu jako zbytečné, protože nemají pracovní zkušenosti, kterými by se na LinkedIn mohli prezentovat. Profil by tak z jejich pohledu zůstal téměř prázdný. Takový pocit má 57 % respondentů. 15 % studentů si myslí, že stejně nemají profesní spojení, která by prostřednictvím LinkedIn mohli navazovat či rozšiřovat, proto jim to nepřijde přínosné. Lenost je důvodem pro 12 % studentů, zatím mají pocit, že LinkedIn nepotřebují a tak se jim nechce profil zakládat a vyplňovat. Většina z kladně odpovídajících slyšela poprvé o LinkedIn právě v prvním zaměstnání nebo od starších (již pracujících) kamarádů. Tyto studenty vedlo k založení profilu pozvání k připojení se na LinkedIn.

„LinkedIn není jen o profilu, dává studentům unikátní pohled do reálného světa práce. Mohou sledovat o čem zaměstnavatelé hovoří a jaké vlastnosti a schopnosti při náboru absolventů hledají. Studenti tak dostávají příležitost oslovit společnosti, o které se zajímají buď sledováním jejich aktivity nebo s konkrétním požadavkem na informaci o jejich absolventských programech. LinkedIn je proaktivní online síť, která, při správném používání, umožňuje studentům lépe směrovat jejich budoucí kariéru,“ myslí si Jon Hill, country manager společnosti Hays Czech Republic.

Využívání sociálních sítí se masově rozšířilo za posledních 5 let. Je všeobecně míněno, že sociální sítě jsou hlavně doménou mladých, kteří spravují své profily především přes mobilní telefony. Co tedy studenti využívají, když ne LinkedIn? Jedná se především o facebook, který využívají pro svou vlastní zábavu. Twitter využívají především ti, kteří se zajímají o oblast marketingu nebo IT. Teenageři si nejvíce oblíbili instagram (vkládaní fotek a videí), na konferenci Český a slovenský instagram 2014 je instagram populárnější než facebook. Dá se tedy předpokládat že s každou generací se bude měnit i způsob komunikace zaměstnavatelů s uchazeči.

Exit mobile version