LMC: odborné konference navštěvuje skoro 50 % profesionálů, IT vede

Téměř polovina (46 %) českých specialistů a manažerů se účastní oborových konferencí a profesních workshopů, vyplývá to ze nedávného průzkumu portálu Jobs.cz. Z 880 respondentů 8 % lidí navštěvuje odborné akce nejméně čtyřikrát ročně. Podrobnější průzkum zaměřený na vybrané obory odhalil, že nové trendy tímto způsobem nejčastěji sledují lidé z IT, nejméně z bankovnictví.

Výsledky základního průzkumu.

Přibližně třetina účastníků odborných akcí si náklady hradí zcela sama. Nejčastějším zdrojem informací o zajímavých setkáních je Internet, plných 77 % lidí přitom preferuje ucelený přehled o všech dostupných akcích na jediném místě.

„V dnešní době se šance na získání a udržení zaměstnání snižují u lidí, kteří ode dne převzetí vysokoškolského diplomu nebo maturitního vysvědčení rezignovali na další vzdělávání,“ myslí si Jan Nehasil, manažer rozvoje segmentu vzdělávání ve společnosti LMC, provozovatele portálů Jobs.cz a Prace.cz.

Bezmála tři pětiny zaměstnanců uvažují o tom, že se v blízké době seznámí s novinkami ve svém oboru prostřednictvím některé z odborných akcí. Takto vysoká čísla dokazují, že v řadě oblastí je neustálé doplňování informací velmi žádané. Největší zájem o konference je v segmentu IT, pro který je charakteristický rychlý vývoj a téměř neustálé změny technologií. O účasti na některé z akcí se v posledních dvanácti měsících zajímalo na 64 % respondentů z IT, zatímco v případě posledního bankovnictví šlo o 46 % lidí.

Potvrzuje to i Eva Varušková, ředitelka personálního oddělení firmy Logica: „Konference v oblasti IT jsou jedním z důležitých prvků v rozvoji lidí. Jde o významný zdroj informací o novinkách v oblasti technologií i v jednotlivých odvětvích. Nejpřínosnější je však sdílení zcela konkrétních zkušeností z realizovaných projektů. Naši zaměstnanci se odborných konferencí pravidelně účastní, senior konzultanti velmi často vystupují v rolích přednášejících.“

Plných 88 % lidí hledá informace o odborných akcích na internetu, 44 % se nechá inspirovat e-mailovou pozvánkou a čtvrtině doporučí účast přímo jejich zaměstnavatelé. Ti se navíc často podílejí také na hrazení nákladů – více než polovině návštěvníků odborných akcí jejich zaměstnavatelé zaplatili alespoň část poplatků spojených s účastí.

Exit mobile version