Masivní výpadek asi přinesl eshopům škody v milionech korun

Firmy s weby či e-shopy na vlastních, energií nezálohovaných serverech, během včerejšího 20minutového okamžiku mohly přijít o velké částky v objednávkách, ale také v renomé svého vlastního obchodu. Masivní včerejší výpadek elektrické energie (ČEPS) v části Prahy odpojil kromě MHD i velkou část firem. Ztrátám během výpadku energie se přitom dalo jednoduše zabránit.
Často jde o menší a střední firmy (SME), které mají servery umístěné v prostorách svých firem a neinvestují do různě drahých záložních zdrojů nebo dokonce dieselagregátů, které jsou naopak běžné v datových centrech.
Škody v případě desítek českých eshopů se tak mohly během 20minutové přestávky vyšplhat až na milionové částky.

„Zákazník, který zjistí, že eshop prodejce nefunguje, přejde okamžitě na další eshop, jelikož ten první není pro něj důvěryhodný a ani nemá čas čekat. Poslat peníze někomu, kdo není důvěryhodný a má problémy udržet vlastní eshop, by se rozhodl jen málokdo,“ řekl k tomu Jiří Dvořák, specialista prodeje Coolhousing s.r.o., předního provozovatele hostingových služeb.

Totéž pak platí při nedoručení důležitých e-mailových zpráv a dalších telekomunikačních služeb.

Velká datová centra naopak včera bez chyby

Postižena byla i velká datová centra, která sídlí například v areálu Stimbuilding. Ve většině případů si tak včera zažila „ostrý start“, tedy okamžité přepojení na záložní zdroje, tedy přes UPS, dieselagregáty nebo v několika málo případech i napojení na jinou elektrorozvodnou síť.

„Provoz eshopů v datacentrech je paradoxně často levnější, než když si to malá firma hostuje sama v kanceláři. Nejde totiž jen o to ušetřit sporných několik tisíc ročně. Manažeři musí počítat s tím, že výpadek byť v řádu minut způsobí ztráty nejen v obratu, ale i v čistém zisku až desítky tisíc v každé firmě, i více,“ dodává k tomu Jiří Dvořák, specialista prodeje Coolhousing s.r.o., předního provozovatele hostingových služeb.

Exit mobile version