Master Data Management je jako rostlinná výroba

Data jsou často pořizována v různých systémech, s různou kvalitou a často i nekonzistentními hodnotami základních atributů. Cílem MDM je získat a udržovat jednotný a autoritativní pohled na veškeré relevantní informace o dané entitě (zákazníkovi) a následně tyto informace poskytovat napříč celou organizací. Jak v tom může pomoci MDM?

Fungování procesů MDM je možné přirovnat k fungování procesů v rostlinné výrobě. Jaká jsou největší aktiva zemědělců? Jistě mezi ně bude patřit půda a zemědělské stroje. Pokud nebude existovat prostředí (tj. půda), kde by probíhaly hlavní procesy, nemůže výsledný produkt či služba vůbec vzniknout. A pokud tyto procesy nebudou vhodně a efektivně vykonávány a podporovány s využitím specializovaných
strojů, výsledek bude opět nevalný.

Protože jde o klíčový výrobní faktor, musí mít zemědělec jasně stanoveno, jaké stroje s jakými parametry potřebuje, k čemu, v jakých procesech a na jakých místech jsou používány, kde by měly stát přes noc a jak často se provádí kontrola technického stavu. V opravdu malých organizacích se dá bez takových pravidel přežít, kdekoli jinde by ale bez nich nastal chaos (nefunkční stroje v okamžiku, když jsou potřeba, drahé opravy, zbytečné přejezdy, nestandardní ovládání, zbytečně duplicitně pořízené stroje a ruku v ruce s tím rostoucí neefektivita a náklady).

Podobnou úlohu jako stroje v zemědělství hrají i master data v procesech znalostní společnosti orientující se na uspokojení potřeb svých zákazníků. Představují totiž klíčový prvek ve fungování byznysu.

Základním důvodem, proč by každá organizace měla o přístupech MDM minimálně uvažovat, je právě získání hodnotného, autoritativního a přesného pohledu na svého zákazníka. O tom ale již více v pokračování tohoto článku zde.

Exit mobile version