Microsoft prý plánuje dát do prohlížeče Edge blokování reklamy

Americká softwarová společnost Microsoft plánuje instalovat do příští verze svého nového internetového prohlížeče Edge nástroj pro blokování reklamy. Napsal to technologický web ZDNet s odkazem na prezentaci na středeční vývojářské konferenci firmy. Edge v nejnovějším operačním systému Windows 10 nahradil v základním nastavení tradiční prohlížeč Internet Explorer.
Poptávka po blokování on-line reklamy narůstá, což odráží zvýšené nároky na rychlost stahování i touhu uživatelů po větším soukromí a menším obtěžování na síti. Tento trend ale ohrožuje podstatnou část internetového sektoru v čele s globální sociální sítí Facebook a včetně řady médií; tyto firmy nabízejí své služby vesměs bezplatně a jsou závislé na příjmech z reklam.

Microsoft agentuře Reuters zatím zprávu webu nekomentoval. Norská firma Opera na počátku března jako první z významných světových dodavatelů prohlížečů sdělila, že uvede na trh novou verzi svého internetového prohlížeče, která bude mít schopnost blokovat on-line reklamu. Nový produkt je zatím určen pro vývojáře a nadšence do technologických novinek, později ale přijde na trh verze pro běžné uživatele počítačů i mobilních telefonů.

Letošní studie firem PageFair a Adobe odhadla, že nástroje k blokování reklamy na internetu znamenaly ztrátu reklamních příjmů v částce 21,8 miliardy dolarů (517 miliard Kč). Letos by se tato ztráta měla zvýšit na 41,4 miliardy dolarů, což by představovalo téměř 30 procent z celkového objemu těchto reklamních příjmů.

Kontroverzi vyvolalo nedávné oznámení české telekomunikační společnosti O2, že uvažuje o nabídce blokování on-line reklamy. Část významných zpravodajských a zábavních webů pohrozila, že v tom případě jsou připraveny odstřihnout zákazníky tohoto operátora od svého obsahu.

Exit mobile version