Microsoft prý šetří na marketingu v nevhodnou chvíli

Předvánoční nákupní sezóna ukazuje, že Microsoft má problém. Alespoň
si to myslí Robert Johnson v komentáři na webu BetaNews; vychází
především ze zkušeností při nákupu notebooků.

Problém podle něj je v tom, že trh je dnes zaplaven téměř výhradně
levnými notebooky s Windows, které se ale nevyznačují zvláštní
spolehlivostí. Oproti Mac OS (který má na noteboocích ať už právem
nebo ne pověst systému spolehlivého) tak konkurují především cenou.

Kvalitní a designově vydařené počítače s Windows přirozeně existují,
ale na trhu se ztrácejí a kupující o jejich existenci mnohdy vůbec
nevědí. V předvánočních nákupech hrají také velkou roli slevy; to opět
zvýhodňuje drahé produkty před levnými, kde už často s cenou moc hýbat
nejde.

Podobný problém mají na trhu telefony Windows Mobile. Nokia Lumia 800
jde sice na odbyt docela dobře a na některých trzích je prý už
vyprodána, nicméně i tak se Microsoft ztrácí mezi produkty Applu a
smartphony Androidem. Totéž pak platí o zájem médií.
Microsoft prý navíc v USA během předvánoční nákupní sezóny téměř
rezignoval na intenzivnější reklamu…
Robert Johnson na základě osobních zkušeností tvrdí, že v generaci,
která již vyrostla na iPhonech, má Microsoft problém s identitou.

Společnost by měla uživatele přesvědčit, že její software lze najít i
na kvalitních, hezkých a drahých produktech. Přitom třeba podle
Johnsona cenově srovnatelné počítače s Windows nabízejí asi více než
Mac. Ale Microsoft a jeho partneři za Applem zaostávají v marketingu,
přitom právě teď je možná pro Microsoft kritický okamžik, kdy by se
měl být za reklamu ochoten plácnout přes kapsu… A tak lidé zatím
vnímají, říká Johnson, logo Applu, „jako by bylo zmáčené slzami
jednorožce“.

Zdroj: BetaNews.com

Exit mobile version