Mobilní operátory stál koronavirus už miliardu Kč

Společnosti O2, Vodafone a T-Mobile přijaly pod záštitou Asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS) opatření s cílem maximálně pomoci státu, zákazníkům a celé ekonomice zvládnout situaci v souvislosti s probíhající infekcí Covid-19 a s masivním přesunem činnosti do digitálního prostoru. Na společném jednání s Českým telekomunikačním úřadem a MPO operátoři představili základní mantinely své aktivní podpory a zavázali se, že v podpoře státu i obyvatel v boji s virovou infekcí budou pokračovat.
Tisková zpráva APMS jako hlavní body pomoci uvádí

  • Zajištění kritické infrastruktury státu a bezproblémového chodu sítí
  • Úlevy občanům i firmám
  • Investice do zajištění podnikání v nestandardních podmínkách
  • „Málokdo si uvědomuje, že přesun velké části české ekonomiky do online prostředí by bez konektivity a služeb poskytovaných operátory vůbec nebyl možný,“ říká Jiří Grund, výkonný ředitel APMS a doplňuje: „Pomoc, kterou operátoři poskytli veřejnosti, i státu v posledních třech týdnech přesáhla hodnotu jedné miliardy korun. Navíc, už nyní vidíme, že operátoři musí do svých sítí v zájmu udržení kvality připojení významně investovat, a v následujících měsících tomu rozhodně nebude jinak.“

    „Digitalizace státu a on-line komunikace s občany samozřejmě včetně podnikatelů a živnostníků je naprosto klíčová. Za nouzového stavu vyvolaného pandemií koronaviru je hodně vidět, že ti, co byli na on-line svět připraveni, mají ve srovnání s ostatními významnou výhodu. Dobré je, že i stát drží tempo, jak ukazuje mimo jiné náš dnes spuštěný inteligentní formulář pro vyřizování „ošetřovného“ OSVČ či novela zákona o elektronických komunikacích, která právě dnes vstoupila v platnost. Je přitom třeba říct, že se za poslední rok komunikace s operátory hodně pozitivně posunula, čehož si moc vážím, stejně jako společenské odpovědnosti těchto firem nejen v kontextu s kritickou infrastrukturou státu,“ říká Petr Očko náměstek ministra průmyslu a obchodu pro digitalizaci a inovace.

    Jak uvádí tisková zpráva APMS, prvním závazkem je zaměření na zajištění fungování telekomunikačních sítí a služeb kritické infrastruktury státu v době krize. České telekomunikační sítě zaznamenaly v důsledku nouzového stavu výrazný nárůst provozu včetně změn jeho charakteru. Operátoři operativně posilují kapacity sítí tak, aby zajistili jejich bezpečný provoz. Pro stát zajišťují funkční spojení mezi orgány veřejné moci, krizovými a záchrannými složkami.

    Dalším pilířem podpory Česka je aktivní pomoc operátorů všude tam, kde mohou přispět ke zpomalení šíření nákazy nebo k vyrovnání se s následky současných omezení, jako je například práce z domova. Operátoři například uvedli speciální zvýhodněné balíčky, jako jsou neomezené datové služby, výhodné volání či kredit zdarma pro předplacené karty.

    Exit mobile version