Mozilla v roce 2011 masivně investovala do vývoje, utratila za něj 103 miliónů USD

Společnost Mozilla a její dceřiné subjekty sdružené v nadaci Mozilla za rok 2011utratila ve vývoji software 103,1 milionu amerických dolarů, vyplývá to ze zprávy o finančních výsledcích za loňský rok.

Pokud situaci porovnáme s rokem 2010, tak se náklady na vývoj vyšplhaly o neuvěřitelných 64 procent. Navíc se nejednalo o jedinou investici, Mozilla napumpovala peníze také do marketingu. Zde utratila 17,5 milionu, kdežto o rok dříve pouze 9,8 miliónu dolarů.
Nadace na druhé straně získala také více prostředků, ty ovšem nerostou zdaleka tak rychle jako uvedené náklady. Příjmy společnosti za rok 2011 dosáhly 163,5 milionu, kdežto o rok dříve to bylo jen 123,2 miliónu.

S monetizací produktů Mozilla dlouhodobě bojuje, většina jejích příjmů je závislá na dohodách s vyhledávači a tudíž velmi citlivě reagují na podíly jejích prohlížečů na globálním trhu. V této situaci je pro značku velmi citlivé téma konkurenčního dominantního prohlížeče Chrome. Nejde zde jen o podíl na trhu, ale také o to, že většina příjmů (a 85 procent) pochází od Google, který dnes může z nenadání kdykoli přívod peněz zastavit. K tomu by ovšem nemělo dojít minimálně v následujících dvou letech, pro tříleté období totiž obě společnosti v roce 2011 podepsaly smlouvu o prodloužení spolupráce. Google se navíc ve smlouvě zavázal k ještě větším poplatkům, než dosud.

Exit mobile version