Nabídka akcií Grouponu se asi odkládá

Jako to bude s primární emisí akcií firmy Groupon? Provozovatelé
obřího slevového serveru měli původně IPO naplánováno na říjen. Část
tohoto procesu (roadshow pro potenciální zájemce o koupi akcií) ale
byla zrušena, což vyvolalo spekulace, že Groupnon se rozhodl zrušit i
samotný vstup na burzu.

Trend

Podle všeho ale došlo pouze ke zpoždění a IPO se odehraje na konci
října nebo na počátku listopadu. Odklad je údajně zčásti důsledkem
vnějších faktorů, zčásti rozhodnutím samotné firmy. Groupon má
nevyřízené záležitosti s americkou Komisí pro cenné papíry a kromě
toho s termínem vstupu různě čaruje kvůli současné volatilitě trhů –
ovšem kdo dovede říct, zda bude na přelomu října a listopadu menší
nebo zda trhy jako celek nespadnou?

Odkládat nabídku akcií může být
stejně chybné rozhodnutí, jako se do ní pustit.
Problém s Komisí pro cenné papíry se týká úniku e-mailu, který výkonný
ředitel firmy Andrew Mason rozeslal svým zaměstnancům. Došlo k tomu v
„citlivém období“, před IPO, kdy se nesmějí zveřejňovat informace a
provádět kroky, které by mohly být chápány jako pokus o manipulaci s
cenami akcií. Lze předpokládat, že kvůli tomu se samotný vstup na
burzu musel odsunout.

Mason ve svém e-mailu odmítl kritiku, podle níž jsou poslední výsledky
firmy spíše účetními kouzly než obrázkem reálné ekonomické situace.
Groupon si totiž do výdajů údajně nezapočítal náklady na marketing,
čímž se dostal do červených čísel. Výdaje na reklamu má ovšem tento
slevový server obrovské, a pokud by byly započteny, mohlo by se
ukázat, že obchodní model firmy prostě nefunguje. Navíc byly
publikovány stejně jen provozní výsledky nezohledňující počáteční
investice.
Pochybnosti o účetních praktikách Grouponu a v důsledku toho i o
samotné udržitelnosti jeho podnikání se každopádně vyskytují už delší
dobu.

Zdroj: The Register

Exit mobile version