Nahrávací společnosti získávají z příjmů hudebních služeb 45 %, umělci jen necelých 7 %

Podle nové studie, která porovnávala rozdělení příjmů z populárních předplatitelských hudebních služeb jako Spotify, Pandora a Deezer, si velké nahrávací společnosti berou ze zisku téměř 7x více než samotní hudebníci.

Studie Music Business Worldwide tak potvrzuje dřívější tvrzení šéfa Spotify, který hájil fungování své služby ve sporu s Taylor Swift. Music Business Worldwide na studii spolupracoval s francouzskou obchodní skupinou SNEP a konzultantskou firmou Ernst & Young. Studie zkoumala to, jak jsou příjmy z předplatného uvedených streamovacích služeb rozdělovány mezi jednotlivé subjekty. Z jejích výsledků plyne, že nahrávací společnosti si berou 45,5 %, zatímco samotní umělci získají pouze 6,8 %. Skladatelé a vydavatelé si rozdělí 10 % a zbytek připadne dané hudební službě a na daně.

Možná si vzpomenete na to, jak Taylor Swift nedávno stáhla ze Spotify svůj hudební katalog kvůli nízkým příjmům. Tým této zpěvačky totiž trval na tom, aby její hudba byla dostupná pouze platícím předplatitelům Spotify. Spotify si však stojí za tím, že nebude rozdělovat posluchače do různých skupin, obzvláště když tento byznysový model Spotify vygeneroval pro hudební průmysl již více než dvě miliardy dolarů.

Exit mobile version