Nákupy přes mobil tvoří až 20 % tržeb českých e-shopů

Lidé postupně zvykají provést přes mobil celý nákup – od výběru zboží až po platbu.
Češi si stále více zvykají provádět nákupy s pomocí mobilních telefonů, a to od výběru zboží až po jeho zaplacení. Oproti roku 2016 vzrostl podíl lidí, kteří mají tuto zkušenost, o polovinu. Stejným tempem rostou také mobilní tržby, které podle odhadů letos mohou dosáhnout až pětiny příjmů tuzemských e-shopů. Nejvíce se přitom nakupuje v pondělí dopoledne. Většinou jde o drobnější/levnější zboží, uvádí průzkum společnosti Seznam.cz.

Lidé postupně zvykají provést přes mobil celý nákup – od výběru zboží až po platbu. „Procento lidí, kteří provedou celý nákup s pomocí mobilního telefonu, vzrostlo oproti roku 2016 o polovinu. Běžně takto nakupuje už 18 % lidí a tento rychlý růst očekáváme i v dalším roce,“ říká Dušan Šimonovič, manažer konzultačního oddělení Seznam.cz. Společnost Acomware tato data potvrzuje a odhaduje, že nákupy z mobilů v roce 2017 budou tvořit asi 16 % tržeb tuzemských e-shopů, dalších 6 % přinese nakupování v tabletech. Oproti loňskému roku tak očekává jejich zhruba 50% nárůst.

Alespoň jednou už celý nákup přes mobil provedlo 46 % lidí, tři čtvrtiny lidí pak telefon využívá pro výběr zboží. Tomu se lidé věnují zejména o víkendu, kdy zároveň tráví nejvíce času s mobilním internetem. Rozhodnutí o nákupu pak nechávají na pondělní dopoledne, nákupní špička patří 11. hodině.

Exit mobile version