Nejvíce e-shopů je v ČR založeno v únoru a září

Nejvyšší poptávka po založení e-shopu je mezi Čechy v únoru a v září. V únoru loňského roku bylo založeno meziročně o 19 % více velkých e-shopů. V září a říjnu zase výrazně stoupla poptávka po menších a středních e-shopech, vloni to bylo meziročně o 35 % více poptávek. Vyplývá to z dat společnosti NetDirect, která se zabývá výrobou e-shopů.

V loňském roce se nejvíce zvýšila poptávka po zakládání e-shopů v září a říjnu o 35 %. Jednalo se především o malé nebo střední e-shopy. Dalším důležitým obdobím pro zakládání e-shopů bývá začátek roku. V loňském roce to byl únor, kdy se poptávka zvýšila o 19 %.

„V tomto období je poptávka především po větších e-shopových řešení, jejichž výroba trvá 3 až 5 měsíců. Po spuštění se obchody připravují rovnou na předvánoční nákupy, které e-shopům tvoří třetinu jejich obratu,“ vysvětluje Radek Havlík ze společnosti NetDirect, která se výrobou e-shopů zabývá.

Naopak nejslabší sezóna je v období předvánočního běsnění, v listopadu a prosinci. „V těchto měsících již musí všechny e-shopy naplno běžet a správně fungovat. Evidujeme tak snížení poptávky po založení e-shopu téměř o třetinu,“ doplňuje Havlík.

Nejčastějším problémem, se kterým se lidé i firmy při zakládání e-shopů potýkají, je úvodní špatné zadání.

Exit mobile version