Nízká latence v sítích 5G umožňuje řídit auto na dálku

Huawei, China Mobile a SAIC Motor demonstrovaly na konferenci Mobile World Congress Shanghai 2017 první dálkové řízení automobilu založené na 5G.
Při testu se řidič nacházel více než 30 kilometrů od vozidla. Několik videokamer s vysokým rozlišením, nainstalovaných ve vozidle, posílalo řidiči několik HD videí v reálném čase a poskytlo mu 240stupňový pohled na okolí vozidla skrze širokopásmovou síť 5G (včetně periferního vidění bez jakéhokoliv otáčení hlavy, přičemž průměrný člověk má binokulární zorné pole okolo 180–190 stupňů). Řídící povely pro volant, plynový pedál a brzdy byly rovněž přenášeny skrze síť 5G, která poskytla minimální latenci potřebnou pro okamžité reakce na různé podmínky na cestě. Řidič byl i ze své vzdálené pozice schopen po celou dobu udržet plnou kontrolu nad vozidlem.

End-to-end latence všech dálkově ovládaných řídících funkcí vozidla byla nižší než 10 milisekund (latence nového bezdrátového rozhraní 5G sama o sobě byla menší než jedna milisekunda). To znamená, že při jízdě vozidla rychlostí 30 km/h byl rozdíl vzdálenosti vzniklý prodlevou mezi bržděním řidiče a skutečným bržděním vozu pouhých 8 centimetrů.

Předpokládá se, že dálkové ovládání má v budoucnu velký potenciál využití, ať už v těžebním či odpadovém průmyslu, či v případě nouzových situací, jako jsou záchranné mise v oblastech zasažených přírodní katastrofou.

Exit mobile version