Nové IT obory mnohdy skrývají špatnou úroveň studia

České republice patří v regionu střední a východní Evropy z hlediska velikosti trhu IT služeb třetí místo za Ruskem a Polskem. Kromě dodávek hardwaru a softwaru jde o nejvýznamnější složku celkového byznysu informačních technologií. Toho využívá řada škol, které otevírají nové IT obory. Mnohdy bez patřičné kvalifikace.
Řada středních škol začala v posledních letech studentům otevírat obory spojené s informačními technologiemi jen proto, aby využila tohoto trendu a získala studenty. Jen v žebříčku oborů na pracovním trhu je právě obor informačních technologií podle dostupných údajů na druhém místě s 9,3 procenty volných míst. Přitom kvalita výuky odborných předmětů mnohdy založená i na vybavení školy jsou někde na velmi nízké úrovni. Ukazuje se to na propastných rozdílech v kvalitě IT oborů, míní zástupci Střední soukromé školy výpočetní techniky v Praze, která se úzce specializuje na tento segment.

Výuka na SSŠVT

„Jen v letošním roce jsme zaznamenali několik studentů, kteří na naši školu přestoupili s tím, že je výuka oboru IT na předcházející škole, byť měli slušný prospěch, neuspokojovala. V rámci odborné výuky totiž absolvovali např. dílny, učili se svářet nebo nemohli při výuce využívat software a to proto, že konfigurace počítače toto prostě neumožňovala. ,“ říká ze zkušenosti Martin Vodička, ředitel Soukromé střední školy výpočetní techniky na pražském Proseku.

Exit mobile version