NÚKIB upozorňuje na stále trvající kampaň podvodných vishingových telefonátů

Kontaktní centra musí nabídnout telefon, chat, SMS a e-mailovou komunikaci.

Kontaktní centra musí nabídnout telefon, chat, SMS a e-mailovou komunikaci.

Národní úustav pro kybernetickou bezpečnost vydal varování před stále trvající kampaní podvodných vishingových telefonátů. V uplynulých týdnech byly detekovány vysoké počty těchto pokusů a podle NÚKIB nelze očekávát, že by se míra volání měla snižovat. Všechny telefonáty v rámci této kampaně jsou charakteristické následujícími body:

Číslo je zpravidla zahraniční. Nejčastěji francouzské, německé a belgické.
Operátor na lince se vám anglicky (většinou s přízvukem) představí jako zaměstnanec Microsoftu a sdělí vám, že je váš počítač infikován.
Pokusí se získat si vaši důvěru pomocí společné kontroly několika hodnot, které lze nalézt na každém windowsovém stroji.
Dále se vás pokusí navést ke stažení nástroje pro vzdálený přístup k počítači. Nejčastěji Anydesk, Supremocontrol nebo TeamViewer.
V případě, že následujete jeho pokyny a navážete spojení, pokusí se ihned získat údaje o vaší platební kartě. Nejprve z prohlížeče, poté případně přímo z vás.
Instruuje vás k potvrzení dvoufázového ověření zaslaných plateb.
V některých případech otevře příkazový řádek a začne stahovat předchystaný malware (keylogger).

Pouhé zavěšení bez komentáře většinou vedlo k opakovaným voláním ze zahraničních čísel v následujících dnech.

Exit mobile version