O2 zavádí vlastnoruční digitální podpis na prodejnách

Telefónica zavádí ve svých značkových prodejnách tzv. „vlastnoruční digitální podpis“. Ten by měl postupně kompletně nahradit běžnou papírovou dokumentaci a zrychlit obsluhu zákazníků.
Vše probíhá tak, že se zákazník místo tradičního podpisu na papír podepíše na speciální podložku či tablet, který umí zachytit tlak i rychlost podpisu. Podpis vypadá podobně jako běžný podpis na papírovém dokumentu a má i stejné charakteristiky. V případě potřeby jej může také ověřit písmoznalec. Takto vytvořený podpis je neoddělitelně spojen s podepisovaným dokumentem.

„V okamžiku, kdy zákazník podpis dokončí, je dokument zabezpečen pomocí hashe proti jakýmkoli dalším změnám. Podpisová data jsou v dokumentu uložena v zašifrované podobě a jsou tím chráněna proti možnému zneužití. Klíč pro dešifrování podpisových údajů je bezpečně uložen a je přístupný pouze pro potřeby znaleckého zkoumání,“ popisuje Pavel Rousek, ředitel společnosti Pražská softwarová, která stojí za vývojem a implementací systému SignoSoft. “ Podpis se samostatně nikde neuchovává. Zákazník tedy nemusí mít strach, že by mohl být zneužit,“ dodává.

Vytvořené dokumenty budou místo vytisknutí odeslány na emailovou adresu klienta a uchovány v CRM operátora (v budoucnu si je bude možné prohlédnout online v sekci Moje O2). V případě, že zákazník preferuje tištěnou kopii podepsané smlouvy, dostane ji na vyžádání.

Exit mobile version