Online práce z kavárny prý škodí výkonům i bezpečnosti

To alespoň tvrdí dotazníkový průzkum společnosti Regus, která během ledna 2013 dotázala na 26 tisíc podnikatelů a manažerů z více než 90 zemí na jejich pracovní zkušenosti při práci z kavárny.

Novou zálibou nadšeného podnikatele je „práce z kavárny“. Opravdu to zní lákavě: bezplatné připojení WiFi, prostředí, kde to žije a přístup ke kvalitnímu občerstvení. Ale je kavárna opravdu ideálním místem pro práci? Respondenti v tomto průzkumu poměrně jednoznačně potvrdili, že kavárny se nemohou stát normálním pracovním prostředím, protože práce v kavárně není produktivní, bezpečná ani profesionální.

V České republice jsou třemi hlavními nedostatky proč nepracovat v kavárnách obava o nedostatečný přístup ke kancelářskému vybavení, zabezpečení dokumentů a nespolehlivý přístup k internetu.

Co od práce z kavárny odrazuje, jsou především hluční hosté, kteří snižují produktivitu a ruší cizí telefonní hovory. Starší ročníky odsuzují kavárny jako neprofesionální prostředí pro setkávání s klienty mnohem častěji (60 %) než méně formální generace Y z poslední čtvrtiny 20. století (48 %) a je pro ně mnohem těžší se v tomto typu prostředí soustředit než pro mladší pracovníky. Naslouchání zvědavců je považováno za problém všemi generacemi.

České pracovníky od práce z kavárny nejčastěji odrazují tři věci:

Průzkum realizovala nezávislou organizací MindMetre.

Exit mobile version