Oracle koupí za 1,5 miliardy dolarů relativně neznámou SaaS firmu, aby mohl zadupat Salesforce.com

Oracle kupuje za 1,5 miliardy dolarů firmu RighNow, která nabízí
služby SaaS. Poskytuje call centra a samoobslužné služby zákazníkům
přes web nebo sociální sítě, tedy zhruba něco podobného, jako dělá
Salesforce.com. Saleforce.com je přitom dnes velkým konkurentem Oraclu
v oblasti řízení vztahů se zákazníky (CRM, customer relationship
management).

Výkonný viceprezident Oraclu Thomas Kurian uvedl, že transakce souvisí
se snahou Oraclu nabízet co nejvíce svých řešení také v rámci cloudu.
Součástí Oracle Public Cloud je dnes řešení pro podporu a automatizaci
prodeje, řízení lidských zdrojů (včetně talent management) a sociální
síť pro firmy. V rámci cloudu se nabízí i přímo některé
produkty/technologie, např. databáze a Java.

Oracle současně oznámil dostupnost své databáze NoSQL, která je zase
součástí oznámené strategie důrazu na zpracování velkých objemů
převážně nestrukturovaných dat („big data“).
RightNow s ročními tržbami 227 milionů dolarů má pozici zhruba
srovnatelnou s dalšími firmami nabízejícími on-line CRM, call centra a
SaaS – ovšem s výjimkou Salesforces.com, jejíž roční obrat je přes 2
miliardy dolarů.

Oracle nicméně spolu s RightNow získává i technicky
zdatné specialisty a další zákazníky, kterým nabídne i své ostatní
produkty, podporu, údržbu atd.
Analytici Gartneru předpokládají, že Oracle v příštích dvou letech
bude provádět především v oblasti cloud computingu politiku
agresivních akvizic. CNet jako další možné kandidáty vidí např. firmy
SuccesFactor (HR, talent management), Jive Software (sociální sítě pro
firmy) a NetSuite (asi poloviční podíl zde má přímo CEO Oraclu Larry
Ellison).

Zdroj: CNet

Exit mobile version