Panasonic se v Evropě poohlíží po možných akvizicích

Japonská společnost Panasonic by podle nových informací chtěla v Evropě posílit svou pozici na trhu s bílou technikou a zvažuje proto akvizice firem, jejichž hodnota se pohybuje v řádu stovek milionů dolarů.

„Potřebujeme partnera, který rozumí evropskému trhu s bílou technikou,“ uvedl šéf Panasonicu Kazuhiro Tsuga, kterému se podařilo od dosazení do své funkce v roce 2012 zamezit klesajícím tržbám společnosti. Panasonic v uplynulém čtvrtletí vůbec poprvé po pěti letech (a o rok a půl dříve, než se plánovalo) dosáhl zisku, což je přičítáno především rozhodnutí Tsugy zbavit se nevýdělečných produktů typu smartphonů či plasmových televizorů. Naopak konkurenční Sony na televizorech, telefonech a další spotřební elektronice stále prodělává.

Panasonic se zaměřil na nové trhy – dodává například baterie pro společnost Tesla Motors. I tak se však japonský gigant chce nyní více zaměřovat na domácí spotřebiče, do nichž by mohl integrovat například své úsporné technologie. „Zvažujeme, zda v Evropě prohloubíme partnerství se slovinskou společností Gorenje, či zda se vydáme jinou cestou. Všechny varianty jsou nyní na stole,“ uvedl Tsuga. Panasonic v Gorenje vlastní minoritní podíl. Podle Tsugy má Panasonic zájem o společnosti v hodnotě stovek milionů dolarů, nikoli miliard.

Exit mobile version