Češi zvýšili prodej do zahraničí přes PayPal za první pololetí o 48 %

Platby ze zahraničí, které čeští obchodníci přijali prostřednictvím služby PayPal, v první polovině roku 2014 v meziročním srovnání vzrostly o 48 %.

Růst prodejů z vývozu u regionálních obchodníků.

Čeští obchodníci získávají objednávky hlavně od spotřebitelů z Evropy – jde zejména o Německo (11 %) a Velkou Británii (9 %) –, ale jedním z klíčových trhů, z nichž online proudí peníze do České republiky, zůstává i Severní Amerika (35 %). Zajímavé je, že podíly jednotlivých klíčových trhů, které zajišťují impozantní nárůst hodnoty českého exportu, zůstávají v posledních letech téměř beze změn.

Mezi exportní artikly, které zahraniční klienti nejvíce u českých obchodníků nakupovali, patřily cestovní služby, oblečení a móda, vzdělávací služby, autopříslušenství/autodíly, sportovní vybavení, mobilní telefony, umělecké a řemeslnické potřeby, webové služby a software.

Za úspěchem v zahraničí stojí podle studie PayPalu dva hlavní důvody: originální zboží a výhodné ceny. Až 80 % západních spotřebitelů, kteří nakupují v zahraničí, připouští, že je motivují nižší ceny, případně „širší výběr, jaký není v jejich zemi k dispozici“. Zdá se, že Češi na tyto potřeby odpovídají, když nabízejí jak oblíbené produkty jako oblečení a elektroniku, tak jedinečné doplňky a služby.

Damien Perillat, regionální ředitel společnosti PayPal pro střední a východní Evropu, uvedl, že Česká republika patří k nejrychleji rostoucím exportním trhům, a to nejenom ve svém regionu. V roce 2014 využívá službu PayPal při mezinárodním rozšiřování svého podnikání bezmála 10 tisíc aktivních obchodníků v regionu střední a východní Evropy.

Exit mobile version