PayPal chce klientům vracet poštovné

PayPal v Česku zpřístupnil službu PayPal Refunded Returns, fungovat by měla v celé střední a východní Evropě.

Uživatelé, kteří si objednali produkt a zaplatili jej přes svůj účet PayPal, mohou v rámci nově spuštěné služby, bez ohledu na důvod požádat o úhradu poštovného v případě, že se rozhodnou k vrácení zakoupeného zboží. Služba již nějaký čas funguje například ve Francii, Španělsku, Itálii či Švédsku, nově bude rozšířena na 15 zemích střední a východní Evropy, včetně České republiky.

Zatímco téměř 37 % Čechů nakupuje online asi 1–2krát za 3 měsíce, existuje také významná skupina spotřebitelů, kteří zboží objednávají online více než jednou měsíčně (16 %). I když poštovné představuje při online nakupování důležitý faktor (43 % Čechů zvažuje, zda nakoupit online, když mají zaplatit poštovné), 70 % respondentů by pravděpodobně nakupovalo více, kdyby bylo bezplatné alespoň případné vrácení zakoupeného zboží.

88 % Čechů věnuje při online nakupování pozornost tomu, zda se nabízí možnost bezplatného vrácení zboží a 26 % respondentů bylo již v loňském roce motivováno k nákupu online nabídkou bezplatného vrácení zboží. Zatímco téměř 55 % respondentů uvádí, že při online nakupování vítají možnost bezplatného vrácení zboží, pouhá 2 % Čechů tvrdí, že je to pro ně zcela nedůležité.

Exit mobile version