Personalizovaný marketing často selže

Do roku 2025 vzdá plných 80 % marketérů, kteří investovali do řešení pro personalizaci, snahu je využívat v praxi – ať už proto, že nepřinesou očekávanou návratnost, nebo kvůli hrozbám při správě citlivých dat zákazníků. Uvádí to alespoň studie společnosti Gartner.

Již v současné době je více než čtvrtina marketérů přesvědčena, že data jsou (paradoxně) jednou z hlavních překážek personalizace, protože jejich sběr, integrace a ochrana jsou náročné a přinášejí různá rizika. To pochopitelně neznamená, že by se marketéři přestali o zákazníky zajímat, tradiční personalizaci ale nahradí nové typy služeb – ať už takové, které dokáží cílit na zákazníky, aniž by musely uchovávat citlivá data, nebo například řešení pracující s detekcí a rozpoznáváním emocí.
Další závěry analýzy Gartneru:
• Do roku 2023 se sníží alokace rozpočtů marketingu na influencery o třetinu v důsledku klesání důvěry zákazníků ve značky a entity, které osobně neznají.
• V roce 2023 bude AI detekce a rozpoznávání emocí ovlivňovat více než polovinu zobrazovaných online reklam.
• Do roku 2022 zařadí čtvrtina marketingových oddělení mezi své kmenové zaměstnance behaviorální vědce či etnografy.
• V roce 2023 bude třetina PR incidentů poškozujících značky souviset se selháním v oblasti datové etiky.

Exit mobile version