SAP a KCT Data pomáhají terénním pracovníkům RWE

Společnosti RWE Distribuční služby, SAP a řešitel mobilní aplikace pro tablety KCT Data představily řešení SAP Workforce Management doplněné o mobilní aplikaci od KCT Data pro terénní pracovníky RWE, které pomáhá k rychlejším zásahům v terénu. Plyn je nebezpečná komodita která hoří a bouchá, a proto je zapotřebí s ní patřičně nakládat, hlavně zajistit rychlé servisní zásahy. SAP rovněž představil soutěž SAP Quality Awards.

Řešení SAP Workforce Management umožňuje RWE redukovat množství tištěných pracovních příkazů o 80 % a ušetřit tak až 2,75 milionu korun ročně.

Společnost RWE Distribuční služby snížila díky využívání inovativního řešení SAP Workforce Management množství tištěných pracovních příkazů o 80 % a ušetří tím 2,75 milionu korun ročně.

Řešení KCT Data mTechnician u RWE

Pomocí řešení KCT Data mTechnician nyní může RWE efektivněji rozvrhovat práci svých zaměstnanců v terénu. Dispečeři v každém okamžiku přesně vědí, kde se který pracovník nachází a jaká je jeho odborná kvalifikace. Díky tomu mohou poslat na místo případné poruchy vždy ty správné odborníky. Příslušný pracovník se o zadání pracovního úkolu dozví prostřednictvím softwaru v tabletu (pracuje online i offline), v němž zároveň zaznamenává postup práce.

Systém byl nasazen v dubnu 2015 a zkušenosti z prvního roku provozu ukazují, že přinesl výraznou úsporu času i nákladů a pomohl zkrátit dobu servisních zásahů. Díky zvýšení efektivity práce RWE ušetří přibližně 17 000 hodin pracovní kapacity svých zaměstnanců každý rok.

Díky zvýšení efektivity práce RWE ušetří přibližně 17 000 hodin pracovní kapacity svých zaměstnanců každý rok.

Zrychlení servisních zásahů i administrativní práce

Nový systém využívá 40 dispečerů a 850 terénních inspektorů RWE, kteří namísto každodenního dojíždění na pracoviště kvůli předání instrukcí pro nadcházející směnu obdrží pokyny a navigační údaje GPS do svého tabletu. Zaměstnanci pak posílají potvrzení o tom, že jsou na cestě k přidělenému úkolu a následně také informaci o zahájení nebo ukončení práce. V elektronické mapě na mobilním zařízení mají navíc k dispozici aktuální přehled všech plynárenských objektů, trasy plynových přípojek a další potřebné údaje.

Systém zpracovává 2 500 až 3 000 pracovních příkazů denně, což z něj činí jedno z největších řešení svého druhu v Evropě. Společnost RWE Global Business Services Česká republika získala za tento inovativní a průkopnický počin v nasazení a využívání digitálních technologií v plynárenském průmyslu ocenění SAP Quality Awards v kategorii inovativních projektů. Cenu zástupci RWE přijeli převzít do německého Walldorfu, sídla společnosti SAP.

V elektronické mapě na mobilním zařízení mají pracovníci k dispozici aktuální přehled všech plynárenských objektů, trasy plynových přípojek a další potřebné údaje.

„Přínosy nového systému vidíme především v lepším plánování pracovních příkazů, což přináší vyšší efektivitu práce našich lidí v terénu. Díky omezení cestování do centrály a optimalizaci tras k místům zásahu jsme zkrátili dobu nutnou k vyřešení situace i ušetřili pohonné hmoty. Povedlo se nám také odstranit 80 % papírové administrativy a získali jsme lepší data pro analýzu stavu, plánování a rozhodování top managementu. Terénní pracovníci oceňují, že jim práci usnadňují nejmodernější technologie, a vzrostla tak jejich míra spokojenosti v zaměstnání,“ říká Pavel Harasim, projektový manažer RWE.

Jako dlouhodobý uživatel systémů SAP se společnost RWE také v tomto případě rozhodla pro tohoto stejného dodavatele softwaru a jeho partnera KCT Data, která se orientuje výhradně na SAP. Nový systém založený na mobilní platformě SAP Mobile Platform a řešení SAP MRS s nativní integrací na systém SAP ERP je v provozu od dubna 2015.

Pracovníci obdrží pokyny a navigační údaje GPS do svého tabletu.

Zapojení zaměstnanců do projektu

„RWE do projektu od samého počátku zapojila své zaměstnance, kteří měli se systémem pracovat. Získali jsme tak okamžitou zpětnou vazbu, co potřebují a proč. Sami se tak navíc mohli přímo podílet na tom, jak se promění jejich každodenní práce. Tento přístup přinesl nejen mimořádně dobré přijetí změn ze strany zaměstnanců, ale i rychlý průběh projektu. Implementace trvala pouhých 12 měsíců,“ doplňuje Evžen Mayer, CEO společnosti KCT Data.

RWE

RWE je jednou z pěti největších evropských elektrárenských a plynárenských společností. Celkem zaměstnává zhruba 59 000 lidí a dodává elektřinu 16 milionům a plyn téměř 8 milionům zákazníků. V České republice je s více než 1,7 milionem zákazníků největším dodavatelem zemního plynu. Má zde na 4 300 zaměstnanců, z nichž 850 pracuje v terénu. Více na www.rwe.cz.

KCT Data

KCT Data působí v oblasti podnikového aplikačního softwaru SAP od roku 1999. Je partnerem SAPu od roku 2000. V roce 2011 se stala společnost vůbec prvním partnerem Sybase Product Czech pro vývoj mobilních aplikací (Sybase Anywhere) a v roce 2013 také certifikovaným partnerem SAPu pro vývoj mobilních aplikací v ČR, kdy vytvořila první certifikovanou mobilní aplikaci. KCT Data se začala orientovat na mobilní aplikace právě poté, co SAP koupil Sybase, a to díky řešení Sybase Anywhere.

V průběhu své činnosti se stala respektovaným partnerem mnoha významných společností nejen v Evropě, ale i v USA, Rusku či Malajsii. Projekty uskutečněné KCT Data od roku 2014 opakovaně získávají prestižní ocenění SAP Quality Awards v kategorii inovací. KCT Data je ryze českou společností bez zahraniční účasti (www.kctdata.cz).

SAP Quality Awards

Pomocí řešení KCT Data mTechnician nyní může RWE efektivněji rozvrhovat práci svých zaměstnanců v terénu.

Jiří Synáček, ředitel SAP pro kvalitu pro střední a východní Evropu stručně představil SAP Quality Awards. SAP vidí kvalitu z pohledu doby implementace, dodržení rozpočtu a dodržení zadání, čemuž pomáhá dodržení osvědčených metodik. K tomu přibývají další hlediska, aby nasazení neproběhlo kvůli dlouhé době implementace do starých podmínek. Proto se využívají místo detailního projektu agilní implementační metodiky, interaktivní způsoby, rychlé metody nasazení a cloudová řešení.

SAP QA u nás běží od roku 2009, celosvětově od roku 2006. SAP vypisuje tři kategorie – Fast Delivery, Business Transformation a Innovation, kam patří mj. řešení mobilních technologií. Pro hodnocení je porota sestavená z externích porotců. Využívají deset principů kvality SAPu a pozornost věnují dodržení doby a ceny implementace, obchodním přínosům, úplnosti odpovědí a jejich srozumitelnosti.

Exit mobile version