Po Firmách inovuje také Najisto.cz, zavádí uživatelské hodnocení

Katalog Najisto.cz, druhý největší online katalog firem v ČR, patřící spolu se zbytkem skupiny Centrum Holdings do stáje vydavatelství Economia a.s., spustil novou funkcionalitu – uživatelé mají nyní možnost vkládat recenze na zapsané firmy.
Rozsáhlejším faceliftem a změnou některých funkcí přitom server prošel již loni v dubnu, lze tedy předpokládat, že je současná změna reakcí na přerod hlavní konkurence, která nyní dohání populární trendy v katalogovém byznysu.

Uživatelé Najisto nově mohou svůj názor vyjádřit ve vizitce firmy formou textu, fotografií či obrázků a zároveň svoji spokojenost hodnotí počtem hvězdiček. Firma pak může na jejich komentáře reagovat (podobně jako u produktových cenových srovnávačů).

„Uživatelé jsou na hodnocení firem zvyklí z nejrůznějších e-shopů, srovnávačů zboží a služeb a menších oborových katalogů. Například recenze k prodejcům podle serveru Heureka.cz čte před nákupem až 89 % uživatelů a podle zahraničního průzkumu 79 % uživatelů věří online hodnocení stejně jako osobnímu doporučení. V katalogovém byznysu ale podobná funkcionalita dosud chyběla,“ myslí si Miroslav Rojek, produktový manažer katalogu.

Problém podobného hodnocení ve službách je pochopitelně zachování relevance a vyloučení vzájemného pomlouvání konkurentů: „Snažíme se odstraňovat nerelevantní či vulgární obsah a eliminovat případné spamery,“ vysvětluje přístup serveru k nové funkcionalitě Rojek.

Za měsíc veřejného testování služby napsali uživatelé několik tisíc recenzí, z čehož 77 % je pozitivních nebo neutrálních. Nejvíce lidé hodnotí služby řemeslníků, autoservisy, restaurace a lékaře.

Katalog Najisto.cz je podstatně mladší, než konkurenční Firmy.cz, na trhu operuje od 14. 11. 2008, přesto si díky tehdy ještě poměrně silné značce Centrum.cz vybudoval pozici dvojky mezi firemními katalogy (předběhl www.zlatestranky.cz konkurenčního Mediatelu). V současnosti katalog obsahuje cca 400 tisíc firem.

Exit mobile version