Počet prodaných 4K TV ve třetím čtvrtletí vzrostl o 500 %

Podle nových statistik společnosti DisplaySearch se ve třetím čtvrtletí tohoto roku prodaly tři miliony kusů 4K televizorů, což je o 500 % více, než před rokem.

Celkem se tak v tomto roce doposud prodalo podle DisplaySearch 6,4 milionů kusů 4K TV. Podle analytiků stojí za zvýšenou poptávkou především konkurence mezi výrobci, která dramaticky snížila ceny těchto zařízení. Největším trhem pro 4K TV je Čína, kam v uplynulém čtvrtletí zamířilo 60 % všech prodaných 4K televizorů. Největší podíl na trhu s těmito zařízeními má Samsung – drží 36 % trhu – avšak jihokorejská společnost čelí tvrdé konkurenci čínských značek.

Hned za Samsungem je LG Electronics, která ovládá 15 % globálního trhu s 4K televizory, na třetí příčce je čínská společnost Hisense s 10 %, čtvrtou pozici s 9 % trhu drží Sony a pátý je čínský Changhong s 6 %. Celkové prodeje televizorů na světě v uplynulém čtvrtletí vzrostly o 4 %, přičemž tržby LCD TV vzrostly téměř o 9 %. „I když uplynulé roky byly pro výrobce televizorů složité, trh se nyní ve většině regionů probouzí opět k životu,“ uvedl Paul Gagnon z DisplaySearch.

Exit mobile version