Podle Kasy je dobírka v českých e-shopech na ústupu

Ještě před dvěma lety vévodila platbám za nákupy na českých eshopech jednoznačně dobírka, ta si drží své prvenství opravdu dlouho, trh se ale zdá se stabilizoval, e-shopy stávají důvěryhodnějšími a s tím nění i platební návyky, alespot to tvrdí český obchodní dům Kasa.cz.

Zastoupení jednotlivých kanálů

Dobírka, kterou využívalo 53 % zákazníků, dnes jen stěží obhájí druhé místo. Vytlačily ji platby v hotovosti či platební kartou a bankovní převody.

Důvodem jsou stále oblíbenější internetové nákupy s osobním odběrem v kamenné prodejně. V případě Kasa.cz a jejích Kasahousů v Praze, Čestlicích, Brně a Ostravě tuto možnost využívá průměrně 56 % zákazníků, přičemž jejich číslo stále roste. V předvánočním období stejně jako v době novoročních výprodejů často dosahovalo i 60 %.

„Tito zákazníci vždy platí hotově nebo kartou přímo na místě, což je důvod, proč klesá obliba dobírky. Tu zákaznící obvykle využívají při dražších nákupech, dle našich statistik jde ve více než 80 % případů o nákupy nad 2000 Kč. Zákazníci začali také daleko více věřit online bankovním převodům, jejichž podíl od roku 2011 vzrostl pětkrát na 15 %,“ uvedla tisková mluvčí Kasa.cz. Jen 3 % nákupů bylo za posledních 12 měsíců realizováno na splátky, a to i přesto, že vyjednání splátek je nyní daleko jednodušší.

Zákazníci, kteří nemají v dosahu Kasahouse, volí stále doručení svého zboží některým z českých přepravců. Nejpopulárnějšími z nich byla za posledních 12 měsíců Česká pošta s 18 % zásilek a DPD s 15 % doručení. Komfortní dopravu, ideální pro velké domácí spotřebiče, zvolilo 8 % nakupujících a 3 % zásilek doručil Toptrans.

Exit mobile version