Podnikatelé se o své weby příliš nestarají

Většina malých firem a živnostníků věnuje svým webových stránkám maximálně jednotky hodin měsíčně. Dvě třetiny svůj web aktualizují jen několikrát do roka. Vyplývá to z průzkumu společnosti Webnode mezi 548 majiteli firemních internetových stránek.

Péče o web nezabírá většině malých českých podnikatelů příliš času. Desítky hodin měsíčně stránkám obětuje jen osm procent z nich. Jednotky hodin měsíčně do webu investuje 58 procent firem a živnostníků. Třetina respondentů uvedla, že stránkám nevěnuje téměř žádný čas.

Pár hodin měsíčně se zdá jako malá časová investice, je ovšem potřeba si uvědomit realitu drobného podnikání. Z našeho průzkumu vyplynulo, že celých 85 procent webů spravuje osobně majitel firmy. To jsou velmi vytížení lidé, kteří si ovšem často nemohou dovolit za správu webu někomu zaplatit,“ uvedl Petr Bláha z Webnode.

Přes 60 procent firemních webů je aktualizováno méně než jednou měsíčně, obvykle jen párkrát za rok. Jen pětina podnikatelů dělá na stránkách změny alespoň jednou týdně, čtyři procenta dokonce denně, oproti tomu 13 procent na web od jeho spuštění ani nesáhlo. Návštěvnost svých stránek sleduje pravidelně jen pětina malých podniků.

Čeští podnikatelé si přitom přínos webu pro svůj byznys dobře uvědomují. Jen třetina z nich se založením webu otálela rok nebo více pod startu podnikání. Zbytek stránky spustil před nebo se startem byznysu, maximálně pár měsíců po něm.

Vlastní web mělo loni podle ČSÚ osm z deseti tuzemských podniků, tedy dvojnásobek proti roku 2000. Třetina firem má internetové stránky i v jiném než českém jazyce. Téměř třetina podniků má webové stránky uzpůsobené i pro mobilní zařízení a 18 procent umístilo na svůj web odkaz na svůj profil na sociálních sítích.

Exit mobile version