Podrážka bot Adidas z 3D tiskárny

Využít 3D tisk k výrobě individualizované obuvi se pokoušejí i konkurenti včetně Nike.
Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas představil model sportovních bot s individualizovanou podrážkou vyráběnou technologií 3D tisku s názvem Futurecraft 4D. Na její výrobě spolupracuje s americkým start-upem ze Silicon Valley. Cílem Adidasu je výroba obuvi na míru.

Adidas již zákazníkům umožňuje vybrat si barvu a vzor bot objednaných on-line. Díky technologii 3D tisku bude možné vytvářet limitované edice i podrážky přizpůsobené individuální váze a způsobu chůze.

Využít 3D tisk k výrobě individualizované obuvi se pokoušejí i rivalové Adidasu, a to Nike, Under Armour a New Balance. Nedostaly se ale zatím dál než k prototypům, sportovním botám pro sponzorované atlety a drahým originálním modelům, uvedla agentura Reuters.

Výroba za pomoci tradičních 3D tiskáren je totiž pomalejší a dražší než dosavadní výrobní technologie. Výsledný výrobek navíc často nedosahuje kvalit obuvi vyráběné tradiční metodou.

Adidas se ale spojil s americkým start-upem ze Silicon Valley, firmou Carbon. Ta vyvinula pokročilou technologii 3D tisku. Díky tomuto partnerství je Adidas teď schopen vyrábět stejně kvalitní obuv rychle a za cenu, která umožňuje masovou výrobu.

Firma proto mluví už ne o 3D, ale o 4D technologii. „Je to milník nejen pro naši společnost, ale z hlediska celého průmyslu. Zbořili jsme další hranice,“ poznamenal šéf technologických inovací v Adidasu Gerd Manz. Firma doufá, že letos prodá 5000 4D tenisek, na příští rok jich plánuje už 100.000.

Technologie 3D rovněž umožní zkrátit dobu, za níž se nový model dostane k zákazníkovi. Nyní je to 12 až 18 měsíců. Adidas proto nasadí v Německu a v USA do továren roboty.

Exit mobile version