Pokuta UPC za neinformování zákazníků platí, soud zamítl žalobu

Městský soud v Praze zamítl žalobu společnosti UPC proti milionové pokutě od Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ).
Regulátor sankci uložil za to, že firma v roce 2012 zákazníky dostatečně neinformovala o možnosti odstoupit od smlouvy poté, co operátor zavedl platbu za set-top box, zvýšil cenu za používání modemu a za připojení k internetu. ČTÚ to dnes uvedl v tiskové zprávě. UPC sdělila, že považuje věc za uzavřenou, pokutu zaplatila v roce 2013.

„Rozhodnutí soudu je v tuto chvíli konečné. Žádné další kroky neplánujeme a celou věc považujeme za uzavřenou,“ sdělil ČTK mluvčí UPC David Frodl. „Naše společnost vyvodila z rozhodnutí taková opatření, abychom naše zákazníky o každé změně informovali co nejúplněji, a to včetně práva na ukončení smlouvy, pokud toto právo se změnou souvisí,“ dodal.

Soud se podle ČTÚ nepřiklonil k argumentaci, že zákazník mimo jiné dostal několikrát vyšší rychlost připojení za mnohem nižší cenu při zachování poměru cena – výkon. „Nelze totiž automaticky předpokládat, že všichni zákazníci preferují rychlost připojení nad jeho cenou, a tedy obhajovat jednostranné zvýšení ceny s poukazem na případný nárůst rychlosti,“ uvedl úřad s tím, že přiměřená podle soudu byla rovněž výše pokuty.

UPC Česká republika je největším českým poskytovatelem placených televizních služeb a širokopásmového vysokorychlostního internetu. Její kabelové sítě jsou v dostupné v 370 lokalitách, kde je využívá přes 600 tisíc zákazníků. Loni se firma vyhoupla do zisku 164 milionů korun z předloňské ztráty 84 milionů Kč. Celkové tržby se snížily o šest procent na čtyři miliardy korun.

Exit mobile version